爆煲


講了半年「次按」,是時候講下什麼是「次按」。

有傳媒簡單將次按=CDO=MBS=ABS,實情是大錯特錯:資產/ 按揭抵押證券(ABS/ MBS)只是最簡單將銀行收回來的資產重新包裝成債券,然後再售予投資者。大家記得的「五隧一橋」、按揭證券公司發行的按揭債券都是類似資產,簡而言之,風險低,回報穩、難望大升。

投資銀行當然不滿足一些回報咁低項目,於是衍生出多重架構的CDO抵押債券工具。CDO往往分為多個級別,中間有證券掛勾、債券、按揭資產等組成部分。為左滿足高息一族,部分資產當然是來自風險最高的證券,計埋回報,分分鐘可以有二、三十巴仙回報。

呢批CDO亦非全數屬次按級別,只有當中低於AAA級別,即是最大機會違約的,先屬於次按(SUBPRIME)。

但大家要留意,所謂AAA級別的CDO,並非「永恆」,當評級最差的B級或A級債券出現違約、被一筆勾消後,你自以為無風險的AAA債券,就會自動跌落至A或B級。

看見很多中資銀行好自豪話自己持有的次按評級是AAA、心中就暗覺好笑,「昆」你買CDO的投行看來事前無向你解釋清楚!

到底次按問題有幾深?馮孝忠提到,經歷幾個星期拋售潮後,呢批次級CDO由於無人問津,不少已經跌至相當「殘」水平。不過當市場最恐慌時候,反而令有實力買家可以執平貨。就連之前睇淡債市嘅債券大王BILL GROSS,都開始轉軚增持高息債券,因此由中國買起BEAR STEARNS之流,都未必無道理。

########################################
伯南克唔肯出手。
FT標題係FAIL,紐約時報簡單些:減息無望。

顯然,今次會後聲明,係反映咗FOMC入面鷹派委員嘅主流意見,即係一切以控制通脹行先。

看看鷹派代表人物,除左Bernanke本人外,副主席Geithner、普爾、莫斯科同科恩都係武林鷹派正宗。能代表鴿派,只有廖廖兩人:耶倫Yellen同 Hoeing。

可能前任格老實在出色,多次具前瞻性出手救市 (先唔好計成效),原本至少希望伯南克可以修改貨幣政策中性取向。有大行形容,伯南克依家就好似睇著小朋友一齊「玩」,就算佢地「打交」都唔會理,要到受傷先出手。

不過FT社論就撐伯南克,形容佢作為機師,飛機遇到氣流,最多都係透過廣播器安撫乘客,無需要緊急降落。

「Helicopter Ben」,就睇你點出手!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將