Keep Clear of Japan


大家都好熟悉的TCI「孩子基金」主席CHRIS HOHN,今個星期有宗好大新聞,不過本地傳媒又係無咩COVER。

CHRIS HOHN呢個「壞孩子」最近想增持日本「J POWER」股權,諗住由目前百分之九點九,增加至兩成。本來諗著交易都順順利利可以通過,點知日本內閣上星期通知TCI,話基於國家安全理由、以及國內電力穩定,決定否決交易。

呢一著真係令阿CHRIS HOHN「火上加油」,你知佢隻孩子基金一向要風得風,要雨得雨,甚至喺2005年成功推翻左德國證券交易所收購倫敦證券交易所嘅建議,一手將德國證交所總裁推落台,勢估唔到今日居然被日本政府以政治理由否決。

其實之前TCI在J POWER 投資早有損手,股價由07年三月高位六千六百日圓,最低跌至得番3400日圓,股價足足無左一半。因此佢都想盡辦法希望增加回報,好似在舊年,就向J POWER提出,要求增加派息,點知居然建議被否決,因此可以話早有「新仇舊恨」。

不過CHRIS HOHN也非善男順女,日本政府否決增持J POWER計劃後,他將成件事提升至雙邊貿易層次,走到英國政府度投訴,要求白高敦向日本政府報復進行貿易制裁,佢仲比信歐盟,要求係正式介入作出調查同仲裁。

CHRIS HOHN理據是,國家安全只係藉口,主要原因係日本在04年將J POWER私營化後,仍然係希望將電力公司保持半私營化、即係QUASI-NATIONALISED階段。

而一向避見傳媒的CHRIS,今次亦都破例接受金融時報訪問,講到明日後唔會再增加喺日本投資,並呼籲其他投資者,要「KEEP CLEAR OF JAPAN」!

官方亦都有回應,歐盟貿易專員「孟德爾森」,今個星期亦都向日本表明,佢地係已發展國家之中、對外投資最封閉國家,只係識得搵外國著數。

突然想起,當日領匯主席鄭明訓咪講過,TCI入股領匯是「買錯貨」,因為他們不了解香港民情同社會需要,不知在這件事上,是否一個最好的注腳?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)