加息潮


今個星期環球中央銀行開始面臨一次策略性轉變。

印度央行突然公布加息四分一厘,是十五個月來首次,而市場原來一致預期加拿大中央銀行需要減息刺激經濟,不過出乎所有人預期,央行決定維持利率不變,聲明仲暗示減息周期已經結束。

加拿大央行決定絕非單一事件。星期二調高利率嘅中央銀行仲有越南央行,佢地將利率調升兩厘至十四厘,係整個亞洲區最高水平,以對抗高達兩成半通脹。

而智利亦喺星期二加息半厘,上個星期加息嘅新興市場、仲有泰國、菲律賓、巴西。

發達國之中,歐洲央行亦已經暗示下個月有加息需要,看來聯儲局離加息亦不遠。

是什麼令央行突然要聯手加息?當然是高企的通脹預期。喺發展中國家之中,俄羅斯、土耳其、南非、印度、印尼同菲律賓嘅通脹率,都高達雙位數字。

國際貨幣基金組織話,面對油價同食品價格高企,全球通脹係面對一九九五年以嚟最大升幅,相信息口已經見左底。

華爾街日報話,有多國央行仍然唔願意面對現實,寧願透過價格管制去控制通脹,結果只係引起更多社會不滿、而一旦削減補貼更家會好似埃及咁出現暴亂。

分析員相信,環球央行已經認識到對抗通脹比起刺激經濟係更家重要,雖然加息可能會令經濟放緩同股市大跌,不過央行明白針無兩頭利,放棄刺激經濟集中對抗通脹才是正道。

過去一些經歷過惡性通脹折磨嘅國家好似係巴西,已經明白短期陣痛、遠比長期滯脹好,因此佢地已經在通脹未升溫前,已經率先大幅加息。華爾街日報話,希望巴西可以成為其他新興市場典範。

看來低息環境已經一去不返,大家應知道怎樣睇市?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)