惜日罪孽

一個月前匯豐公布中期業績,當日管理層同時公布全球裁減三萬人,當時大家都第一時間問歐智華,香港會唔會裁員?

當時行政總裁歐智華仲實牙實牙齒,話本港唔裁員,相反仲要增聘人手,點知事隔一個月......

亞太區總裁王冬勝,向全體員工發信,表示集團展開既業務策略重組,香港亦必須減低成本。

佢話,匯豐唔需要複雜既架構同官僚作風,因此有空間提升效益,佢地有責任令香港成為集團更強既一部分。

王冬勝話,佢地決定將重點集中喺銀行後勤部門架構,減少管理層提升效率,目前由於仲係喺初步階段,因此好難確定有幾多職位會被裁減,佢地而家只能評估,未來三年會約有三千個現有職位被削減。

以員工總數二萬八,後勤人員一般都只佔兩成,而家一次過裁三千,即係無左一半後勤,日後點樣營運?

其實成件事,最令人關注有兩點:

匯豐早前公布全球會裁減二萬五千個職位、當時提到首先會撤戍一些欠缺成本效益的市場,例如俄羅斯、美國及部分拉丁美洲。
但今次作為首五個要進行架構優化地區,除美國巴西墨西哥外,居然係仲有賺緊錢的香港同加拿大?

這是否反映呢三個市場重要性已經下降? 還是有人因為心急交數、要表現自己而犧牲下屬?
固然,環球金融業喺今次危機中可以話首當其衝,今年以來銀行業全破就裁減左七萬人,單係匯豐就裁左五千人。
金融時報Lex曾經過用Sin of the Past來形容歐智華上任後、在策略日提出重組同裁員,正是反映佢當日有分一手做成的殘局。
這進入了第二個部分,就係08年金融海嘯,匯豐即使三度裁員,總數都只係650人。
點知今次反而裁減三千人咁多,作為本港龍頭企業、私人市場最大僱主之一,採取咁保守行動,所謂「一葉知秋」,大家對未來經濟前景點睇,裁員行動會否陸續有來?
相信大家都應心里有數!

留言

匿名說…
你唔俾佢把BACK OFFICE 搬去大陸/印度?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將