赤色星期一

俄羅斯央行喪加息六厘半,但對盧布的支持維持唔到半日。

市場仍然對全球新興市場貨幣赤色星期一相當憂心。從好方面睇,俄羅斯央行五日內,第二次加息,幅度之大、表明當局對捍衛匯價信心之強。

但從壞方面諗,一九九八年違約以嚟、最大嘅加息幅度,而且成為歐洲近廿幾年,央行單一加息幅度最高一次,明確表明,普京終於接受一個現實:貨幣隨時有崩潰危機。

金融市場層面而言,全球大於區內,區內大於一國,市場已經不再關注來年中國增長目標,財金政策云云,最新討論主題是,區內為首新興市場,是否已經出現一九九八年的貨幣危機

比去年年中一次純粹憂慮美國退市觸發的跌浪不同,今次區內為首新興貨幣跌幅持續、跌勢之久,遠比去年更為嚴重,而彭博追縱新興市場貨幣指數,原來已經跌至十一年低位。

既可以稱為赤色期一,更加貼切形容為、血洗新興市場事件。

盧布急跌同日,印尼貨幣跌至九八年低位、土耳其貨幣單日跌超過百分之三,創歷史新低,印度再跌至十三個月低位,遠至南非,當地貨幣單日跌近2%。

貨幣層面有跌勢之餘,印尼債息上升至十厘,CDS指標反映違約機會,喺委內瑞拉大幅上升。

跟九八年一樣,美元強、油價跌、新興市場貨幣立體式下跌,當年由泰國至香港,至於今次俄羅斯引發,終點不詳。但比較十多年前,有幾點是截然不同:
一,區內市場利率仍然相當低,用最極端香港做例子,拆息一度見三百,現在仍然大概是零點三左右
二,區內平均外債佔GDP比例大降,由當日四成,減至兩成半左右;
,九八年區內儲備合共只有六千多億美元,現在累積超過八萬億美元。但到底區內貨幣跌,係代表市場預示經濟轉差?定係市場相信美元繼續轉強?

又或者到底係咪油價下跌、而觸發嘅連鎖影響?

仍然未有確實答案。但敢肯定,美元來得比預期強,徹底擾亂大戶部署,最新調查顯示,基金持有現金水平,增加至百分之五,而更有趣係,對沖基金持股偏低之下,槓桿水平竟然係零七年最高,唔通正正係對沖基金喺油市,以及新興市場輸大錢?

正如沉迷於A股升勢同時,留意事項有二:一,伯南克印鈔機開動以來,數以十萬億計資金流入新興市場,條數找完未?
又調轉問,一旦油價反手夾高,目前因為油價造成的低通脹,令新興市場敢於在強美元之際大做寬鬆貨幣政策,屆時係咪死上加死!?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)