誰是獅子? 誰是羚羊?


「非洲草原上的羚羊每天早上醒來時,
它知道自己必須跑得比最快的獅子還快,
否則就會被吃掉。

獅子每天早上醒來時,
它知道自己必須超過跑得最慢的羚羊,
否則就會被餓死。」

THOMAS FRIEDMAN在 「THE EARTH IS FLAT」中, 引用呢個喻言,指在資訊全球化及新經濟年代, 環球市場已經成為一體化。你面對的對手,已經不是你身邊的幾隻獅子,而係全世界的獅子都一窩蜂來找你, 當中又有兩隻特別「雄渾有勁」,他們的名字是「印度」及「中國」。
經濟學人早前一篇專題, 深入剖析左美國對華「既羨慕、又猜忌」的心態。

經過十個月密集式談判, 美國與韓國就貿易談判,布殊向國會遞交最後修訂前25分鐘完成談判,是93年北美自由貿易協議以來,最大規模自由貿易協議。

經濟學人雜誌即係話好奇怪,係咪代表美國喺自由貿易方面邁進一大步呢?

當然唔係, 因為以「生時時速」極快拍同南韓簽署質易協議前兩日,華府先向中國製光紙,施加反補貼關稅。

前後兩日,打兩面牌, 喬治布殊背後無非有政治因素左右。

老民主黨一派, 一向較重視自由貿易。至於共和黨,早已經將自由貿易重新演譯。

研究開美國貿易關係嘅學者都知,美國有所謂PTA派(preferential trade agreemnet)。前國務卿貝克係利用PTA經典人物,透過分別同唔同貿易對手,私下簽定單邊貿易協定,再達到多邊主義,增加美國影響力嘅外交政策目標。

布殊依家佢最大對手當然唔係伊朗,而係控制兩會嘅民主黨。新一派美國民主黨,已經將自由貿易重新界定,論點係FREE TRADE大前題一定要 FAIR TRADE,亦要求貿易對手,要關注埋環保,同勞工保障問題。

呢方面,中國當然「斷正」,大家熟識嘅美國參議員舒默、被傳媒形容為CHINA BASHER,佢亦係第一個要求制裁貿易中國議員。

分析落去,小布殊餘下光境,就算想對中國好些都難,因為面對國會壓力,有可能會對內地貿易政策愈嚟愈硬。

因此亦不難理解、近年愈嚟愈多所謂中國「威脅論」、「大國堀起」呢類睇法, 甚至出現「金融時報」駐北京首席記者、 James Kynge的「中國震撼世界」(China Shakes The World। Boston: Houghton Mifflin, 2006)

到底中國是獅子、 抑或羚羊?

至於「印度」, 我們認為可以值得再花時間再講.....

留言

匿名說…
不好意思,我只想講今晚馮兩努o係money cafe又亂講野。

馮兩努有本事係任何Topics都用中國人貪心同埋運動去解釋。好野!

難為主持人,真係撘o吾倒嘴!

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)