CEO的新衣



一切都係「ENRON」種下來的禍......

香港嘅行政總裁、喺過去兩年因為聯交所執行最新最佳應用守則,要求上市公司要披露薪酬水平而鬼殺咁嘈! 又話違反私隱條例、一時又話比人知自已賺咁多,分分鐘比人綁票,不過如果香港真係落實美國SEC最新披露要求,相信佢地嘈得仲勁!

喺SEC新例下、幾乎所有薪酬津貼都會無所遁形,真情係連褲袋嗰毫子都要「埋攞嚟」~!
新例要求,首先係CEO未來個分「退休金」,另一個就係「DEFERRED PAY」,即係CEO而家唔收錢、先放喺公司,唔係唔要喎! 只係留番日後先攞。

唔好睇少呢筆數,以GE前總裁ROBERT WRIGHT計,數埋都有四千萬美元,計番港紙都係億億聲!

另一係樣唔起眼嘅、係比CEO嘅津貼,以前五萬美元以下津貼、公司可以當無事發生,唔需要披露。不過新例下,一萬美金以上津貼都要報數! 一萬美金以上都要CEO上報,真係幾頭痕,閒閒地送支Lafite比人、都唔止呢條數!

不過有顧問調查發現,小數真係怕長計,以零六年一百間公布左報告嘅公司為例,平均津貼達到十九萬二千美金,比起零五年多左131%,似乎認真披露起上嚟,都唔係少數目!
而家喺美國最大嘅二千間上市公司之中,只有十分一係符合到新例要求,最大鑊係今年正直係選舉年,呢類「高薪厚祿」嘅CEO PAY ISSUE,就最好比政客用嚟開刀!
「經濟學人」專題報道,就講大部分披露左薪酬嘅CEO,都有面對OVER PAY嘅問題,以最高薪做例子,就係美國銀行總裁KEN LEWIS,TOTAL PAY係一億一千四百萬美元,計落八億八千萬港紙、你都咪話霍大班個億三貴!

就算霍大班人工再高,不過有樣津貼佢都要羨慕下外國嘅CEO,就係郁下都有私人飛機坐,不過而家就大件事,因為連呢樣嘢,SEC話一樣要披露!

(其實私人飛機嘅公司先最大鑊,因為無人想好似TYSON FOOD 個前總裁 DONALD TYSON咁、
比人揭發單係「友好同家族成員」,坐左超過一百萬美元私人飛機,咁搞法,仲有人敢包機!)

美國而家有個 ISSUE係非常具爭議性,就係應否由股東會表決CEO薪酬。如果意見一旦採納,相信以短視嘅見稱嘅股東,都唔會批出幾億嘅合約。不過放長嚟睇,平價就只可以吸引「庸碌」嘅人材,最終受苦可能又係股東。
忽發奇想,和黃股東會要表決霍建寧應唔應該收億三,結果會係點........

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)