皇馬褂


睇電視都見,華資海味店老闆成日揸唔定主意,又唔多理自己盤生意,身邊又多皇親國親戚,人人想撈些油水。
現實中這些公司帳面除一塌胡塗外,做當家的外人,最終都不堪其煩,多數都頂唔順擘炮唔做。

這個情景相信唔少打華資工的CEO都面對過,因為香港有七成上市公司,都係以家族式經營,本港就有唔少像兄妹合作的公司、有父傳女的公司、也有女首富一家大細合作的公司.....

最經典的例子,可以睇海域。

當年許浩明以一介企管專才,進入海域呢間有意大展拳腳、拓展海外市場上市公司,當時同主席葉劍波仲好似一見如故,仲吸引不少基金進場,令海域變身成為基金愛股。

不過事實證明,幾專業的CEO,都難以介入家族式的經營,葉氏兩兄妹控制公司人脈,許浩明連小小佛山一個廠長都監管不了,最後都導致CEO與主席決裂,許浩明要高調申請凍結公司資產,由清盤人處理事件,咁做先保得住「名節」,不過上市公司股東,都難逃「股票變牆紙」命運!

不是要「一竹篙打一船人」,好似本港利豐馮氏家族、都係憑住兩兄弟魄力,將祖業發揮光大,在供應鏈行內的地位,仲成為哈佛研究對象。不過要靠人治,就遠不如靠制度。

如果有一日霍大班可以做到和黃主席,money cafe相信和黃股價真係會「WINNING」!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」