誰是獅子,誰是羚羊(羊牯?)


兩天連續做了兩宗新聞,發現幾吊詭。

「中國走出去,暫時要蝕錢;外資走進來,依家賺大錢。」

當日幾間內地銀行上市,埋班搵策略股東,單以上市價比星期2收市價計,工行,中行,建行,同交行,已經為佢地歐美策略股東,帶來大約超過3千億港元帳面利潤。

大贏家,暫時首推美銀,當日拍板入股建行,美銀話,持有百分之8.5股權帳面賺百六億美金,計埋認股權可以增持到近兩成股權,仲利害,帳面獲利300億美金,為番2千幾億港紙,比唔少藍籌公司市值仲要多,匯豐亦唔差,用上市價計,淨賺大約900億。

舊年工行上市,亦為高盛,同美國運通進帳超過500億。蘇格蘭皇家銀行,同瑞銀透過策略股東身分入股中行,雖然賺得唔算好多,但亦搵到近360億盈利。

正當次按呢個浪,令歐美金融機構面對大手撇帳危機之際,呢批中資銀行股股票,可能為佢地帶來及時雨。

當日幾大外資都係以二倍左右股價對帳面值入股,部分更低,已經有意見話,係明益外資。

作為策略股東,美銀,匯豐同拍檔建行,交行合作最明顯,但建行當日答應美銀入股條件之一,係可以在美國搞零售銀行業務,到依家都未落實到。

相反私募基金BLACKSTONE,同英國巴克萊銀行,作為內地官方今年第2季兩項主要對外策略投資,中國投資公司以超過230億元,入股BLACKSTONE一成股權,而家蝕足5個幾月,累積蝕近60億元。

到國家開發銀行7月,又以差唔多作價,買入英國巴克萊,結果又蒸發左近67億元。單係呢兩項投資,已經令內地帳面唔見左126億元,當中以阿松牽頭、扯埋中國投資公司頭炮即滑鐵爐最受批評,個別內地傳媒已經窮追猛打認為投資失當。

英國金融時報專欄文章LEX就獻計話,中國日後應該透過其他投資工具,好似啲「殼王」最鍾意個招、即係以可換股債券形式入股,避免價格下跌風險。

不過文章提到,而家想到海外收購的中國資金實在太多,情況就好似拍賣場入面,外資賣家根本就唔憂賣,所以中國最終難免買貴貨。

##########################
題外話

之前寫過呂大樂的四代香港人,引來不少迴響,李兆富明日(周四)都會討論呢個話題。而我們亦請來「始作俑者」呂大樂一齊參與,看看幾位二、三、四代人聚首一堂,會有咩火花。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)