棄車保帥


兩日前同孫柏文講過雷曼,估唔到兩日後已經有大動作。

美國第四大投資銀行雷曼宣布,將現任首席營運官撤走、同首席財務官降職。

Richard S. Fuld 富爾德由1967年就在雷曼上班、終生都在雷曼工作,他有兩個外號,一個係「Survivor」,另一個係「Gorilla」,兩個名都係喺佢做BOND TRADER時候,由於作風「兇狠」而得番來。

今次都係「心狠手辣」,上任只有半年嘅首席財務官「卡倫」、被調職返到投資銀行部門做主管,而同「富爾德」一齊在雷曼三十年、首席營運官「格雷戈里」就被撤換。

呢個「大鱷」曾經講過,如果有一日佢真係比「哥斯拉」殺死,就會由格雷戈里接任,「富爾德」同格雷戈里、都係以LIFE TIME FRIEND來形容對方關係,點知今次居然要出賣朋友、「棄車保師」。

其實都未必係出賣朋支,華爾街日報話,格雷戈里走去見CEO,話外界認為雷曼已經係「誠信」盡失,要求要有人「人頭落地」,就等佢承擔,都算有情有義!

呢位喺九九年曾經帶領雷曼,喺「LTCM」風暴之中生存下來的CEO,話從來未試過做咁困難決定。

華爾街四大行包括花旗、美林同大摩,都先後向CEO或高層人員開刀,不過今次雷曼就幫唔到股價。

佢地喺宣布撤職後,股價喺升過百分之3之後,又急跌過一成,收市都要跌百分之4。5日累積跌咗3成3,最慘係股價仲要跌穿周一嘅配售價。

金融時報解讀係、驚雷曼仲有隱藏問題,包括係驚佢「UNDER CAPITALISED」,同埋認為佢地嘅「MBS」入帳會計處理方法有問題。

不過自從有左聯儲局「TAF」短期拍賣工具之後,投行可以直接向貼現窗,相信再次出現貝爾斯登停閉事件機會不大。

除了Fuld外,今年四十二歲Erin Callan卡倫,佢本來係喻為華爾街碩果僅存的女明日之星,有機會接任CEO,點知今次要「人頭落地」!

會計師出身的她、可以話一反要低調傳統、喺佢老細「格雷戈里」默許下,一直都有鋪癮係四圍起火頭,鍾意高調見傳媒,好似星期一雷曼預警有二十八億美元虧損,當日佢都有主動出嚟解晝。

雷曼同其集華爾街大行唔同,佢地一向有個傳統,就係面對危機時候,係採用一種「us-against-the-world」嘅策略,即係話凡事要「撐到衡」。

因此舊年十二月先上任CFO嘅卡倫,一出嚟就係一副戰鬥格,佢有一次曾經同一個出名睇淡雷曼嘅對沖基金Greenlight Capital經理會面,向佢解釋公司策略同財務狀況,點知對方將數據公開,卡倫公開話對方「虛偽」!

不過到呢個階段,再撐都無用,反而大家關注佢點收科。

雷曼下星期一就公布業績,富爾德就曾經講過,有自己一日,都唔會出售雷曼,不過呢個承諾未必可以遵守落去,而家包括法國巴黎同巴克萊,都傳出有意買入雷曼資產,希望佢地唔使步「BEAR STEARN」後塵,否則個市又有排跌。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將