商品交易所


打緊八號風球的時候,突然收到一間名為香港商品交易所的來函,說這個新交易平台,會是代表香港的首個商品交易所,預計最快會喺出年第一季就開始交易。

心中千萬個疑問:邊個搞?搞邊料?最重要係點解唔係港交所搞?

看看股東(潛在)名單,又的確陣容鼎盛:中信集團、美林同雷曼,以及泰山石化等公司都表示有意成為交易所嘅潛在策略投資者。

初期他們會買賣上海期交所都有交易嘅燃油合約,以實物交收,同上海唔同,產品會用美金結算以增加流通性。

望下個Official網頁,不得了,原來仲有財政司司長曾俊華的訪問,話香港發展商品市場可以配合內地需求。

似模似樣,真係有埋政府祝福。

///////////////////////////////////////////
本身亦係市建局主席嘅張震遠是香港商品交易所主席,他說政府並無擔當任何角色。

但很難令人擺脫聯想。

這些合約產品會正是透過泰山石化三個港口儲存交收,張震遠已經辭去泰山石化副主席一職。
他說,泰山石化會持有部分商品交易所股權,但唔係大股東。
///////////////////////////////////////

面對新對手出招,港交所主席夏佳理話,唔會因為有機構推出燃油合約產品,而加快研究推出商品期貨。

夏佳理話,他是在星期二同張震遠會面後,先知對方詳細構思,重申佢地無意入股。

佢亦唔同意外界指,港交所遲遲唔推商品期貨、令政府改為支持其他機構進行。

其實眾所周知,政府在十一.五經濟規劃中,已經提出發展商品,特別是石油期貨的構思。

曾俊華今個月中更親自喺報章撰文,話建立燃油期貨平台滿足到內地市場、國際燃油用家,同商家需求。

有了天時人和,不過要留意的是地利。

香港商品交易所構思提供的只係下游產品嘅燃料油合約,而且係實物交收。

簡單講,即係買賣成品油合約,買家等到合約到期,只要向內地海關繳稅,就可以透過泰山石化內地三個庫存攞到實品。

但正如孫柏文所講,石油期貨的關鍵是交收、交收、再交收。以泰山石化目前3個分別位於南沙、福建同洋山存庫,目前加埋不足一百萬立方、即是兩年後真的可以增加至570萬立方米成品油,仍然遠比新加坡的千一萬立方米低。

雖然內地唔夠成品油是商機,但內地大型石油,石化公司,包括中石油,中石化並無參與。香港商品交易所生意對象,可能只係得內地中小型買家。

另一個問題,是香港商品交易所,只是另類交易平台,最終結算仍然要透過倫敦清算中心進行,算不上是一個交易所吧?

不過全單嘢最可笑是,是有政客無恥抽水。

陳鑑林今天剛巧(?)在文匯報發表了評論,標榜自己去年七月發表了香港設立石油期貨市場建議書」,提出特區政府應盡快向中央爭取在香港設立石油期貨市場,更揚言要為中國在全球石油市場價格中爭取應有的「話語權」。他說建議獲得財政司司長曾俊華的正面回應,惟其後進展步伐相當緩慢。

天呀!

留言

匿名說…
馬會都做多個交易平台, D馬及波買賣.
外圍拍賣代理等.
Moneycafe說…
今日見到1192個價....
終於知道成單嘢目的,唉,真係唔知點講....
匿名說…
点解証監又出聲查查是否造市(用假消息,因未必確實),定係...xx?? 香港. 仲有咩. ? 咩.... 咩... 我是否隻羊?? 咩.....(廣告內隻羊)

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將