陣痛

回看零八年上半年,會令大部分人有慘不忍睹的感覺。

一年之初當大家在金魚缸叫喊嚷著恆指衝上三萬點之際,轉眼間恆指已經回落至二萬點邊沿。是夢是醒?

當然跌的不止港股,事實上香港在區內只是排名倒數第五,亞太股市錄得十四年來表現最差的上半年。

不過我們並不孤獨,面對高油價同次按問題做成雙重打擊,美股單計六月分就係經歷左一九三零年「經濟大蕭條」以嚟最大跌市,淨數第二季都是零二年以來最差。摩根士丹利環球指數上半年更跌左一成二,是一九八二年「石油危機」以嚟最大跌市。

所謂的五窮六絕,一方面次按問題餘波未了,估計金融機構仍然要額外撥備多四千億美元。面臨滯脹幾乎係現實,失業率升至四年最高水平,更嚴峻是企業盈利轉差,第一季標普五百成股分盈利跌左一成八,估計第二季要再跌多百分之九,係連續四季倒退,倒數已經是上一次經濟哀退以來最嚴重。

到底跌市跌夠未?要認清問題當然要先認清核心,今次跌市相信大家都同意元兇是高油價、繼而觸發嘅高通脹、席捲全球,亦令環球股市受壓。

單單高油價可能本來是不大可怕,因為經歷過上次石油危機,大家都明白不能單單依靠石油,不過更大鑊恐怕是油價高企引起的連鎖反應,單看原材料的升幅委實驚人,結果是進一步蠶蝕了企業的毛利率,令企業盈利不斷倒退。

高油價背後解讀眾說紛云,有人賴炒家投機、有人指是對能源求過於供,我情願相信除左地緣政治以及產能倒退外,弱美元更是一重大推動力,令資金擁入商品期貨。

金融時報話,聯儲局主導左環球嘅貨幣政策,舊年開始、二十年嚟最進取嘅減息,是真正推高通脹嘅原因。

唔少亞太區國家,都係睇住美元來管理貨幣,弱美元令中央銀行唔敢加息去對抗通脹,結果好似係菲律賓、印尼、印度以至越南,通脹都飊升至雙位數,只有不斷干預匯市避免貨幣再跌,但這些措施往往只能是事倍功半,一旦措施失效,經濟可能面對更嚴峻的崩潰。

目前有三分一美國企業盈利是依賴出口,如果新興市場經濟真的出現崩潰,對美股來說,才是真正一場噩夢。

事實上,唔少分析員都指聯儲局上月的會後聲明,是唔肯面對現實,仲認為通脹有機會緩和而唔肯儘快加息,只會令滯脹進一步拖延。唯有通過大幅加息壓抑通脹,油價因為突然經濟衰退才會顯注回落,亦只有願意經歷陣痛,我們才有明天。

金融時報話,聯儲局係時候負番起自己應該有嘅責任。

留言

匿名說…
女士都是經過連串陣痛才生孩子.

由佢地陣陣下..... 不過我地痛....

佢地HI.... HI.... HI.......

睇生過mud??

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將