美國藍調


今期經濟學人風面人物,以「UNHAPPY AMERICA」 不快樂的美國作為主題。

佢地話美國就好似一個人一樣、患上左「憂鬱症」。

睇下呢個調查,對美國前景滿意嘅、條線一直係咁跌,唔滿意嘅就幾達九成。

問十個美國人,有八個都認為而家係走錯路。

其實唔快樂嘅原因好多:最新數據顯示,樓價跌幅比起大蕭條時候仲要差,而油價又高過七十年代能源危機,銀行體系面臨崩潰。

其實美國人都經歷過唔少危機,好似五十年代蘇聯冷戰,七十年代有水門事件、越戰同能源危機,到八十年代尾日本人幾乎買起成個美國,就算到最近九一一事件,都可以企番起身,點解今次唔得?

經濟學人話,以往可以美國「衰左再嚟」,主要就係靠資本主義一套自我修正功能。

無論係企業定政府,一樣可以破產落台、之後再出現死而後生,正係呢種「火鳳凰」精神,令美國稱霸世界政治經濟舞台。

但美國人可能「養尊處優」太耐,變成新一代美國人無左呢種「破斧尋舟」精神,反而事事變成慣於譴責,好似就賴中國人偷走左美國人嘅職位,又或者反對外國公司收購美國企業,最新例子就有「AMERICAN BEER」的BUDWISER。

經濟學人話呢擔心根本係多餘,因為以目前中國經濟增長速度,要多半個世紀先可以追上美國。

如果美國人唔能夠再次學識由錯誤中學習重新振作,只係一咪識得透過增加貿易屏障、限制外資投資,最終損害只會愈嚟愈大。

希望佢地真係可以做到經一事、長一智。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將