菊花與機關槍


今個星期,睇外國報紙(包括新一期經濟學人),唔少都大字標題講,日本人番嚟囉!

呢個有過億人口嘅國家,喺華爾街風雲突變嘅時候,市場原本呼聲最高係中國會出手,點知中國有心無力,阿爺又擔驚受怕,換嚟係日本踏上重返華爾街嘅版圖。

接踵而來嘅併購消息,包括三菱UFJ入股摩根士丹利21%股權,同一日,野村成功買到雷曼亞洲歐洲業務。

其實喺呢兩單DEAL之前,日本已經開展喺美國嘅大規模收購。今年以來以購已經超過六萬億日圓,比去年升左足足一倍,相反歐美收購規模反而是下跌了三成同一成半。

8月,三菱UFJ就全面收購左美國加州聯合銀行。7 月保險商東京海上宣布收購美國保險集團費城統一。

美國傳媒,用咄咄逼人,雷厲行動,嚟形容今次日本大軍。

美國咁殺有戒事,當然因為美日有千絲萬縷嘅微妙關係。

八十年代日資曾經大舉投資外國房地產業,到了二千年科網熱,又趁熱鬧投資科技公司,結果都大敗而回。

而伴隨日本十幾年經濟蕭條,就算幾年前仲有大型銀行瀕臨倒閉邊緣,所以日本傳媒形容,連佢地都估唔到三菱UFJ 會買到大摩嘅股份,

併購消息,引證日本金融業大抵逃過今次次按危機,亦都因為慘痛嘅過去,吸取教訓,日本銀行無再沾手高風險嘅金融資產,為佢地重返全球併購舞臺帶嚟條件。

所謂經一事,長一智,當然仲有文化差異,日本金融業一向講求紀律,穩定同資深嘅管理團隊係最受重視,唔似美國強調個別表現同獲利。

貪婪嘅投資銀行,同保守嘅日本人,相影成趣。

根據彭博資料顯示,日本企業目前持有嘅現金大概佔資產11%,排喺全球排第二位。

華爾街劇變改變一切,重新塑造全球新形勢,亦唔怪得有哈佛大學嘅教授提醒大家,"泛美國"時代已經衰落,"泛日本"時代開始崛興。

留言

大傻說…
阿爺唔係唔想買,大摩也曾與中國主權基金洽售49%的股權,中方表示美國的監管法例對10%以下的股權交易也要進行外國投資審查,使他們難以入股,如今日資卻成功入股,表示美國寧可賣給日本也不賣給中國,不過美國金融現在一團糟,追得到也未必好,唔駛恨。
亞羊說…
我估中投將最終會入股HxBx.

時間不在現時,待所有歐洲大型銀行瀕臨倒閉邊緣來臨左右才來.否則樓先生烏紗不保.

有錢慢慢應放在袋內..

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)