國家破產


有無諗過一個國家破產會點?

人破產就要做債務重組、唔准坐的士、唔准做股東,咁國家破產會唔會唔准做金融、唔准出口、唔准做旅遊業...

喺舊年,被聯合國評為全球最適宜居住嘅國家,我諗冰島居民自已都無諗過,事隔一年唔夠,會由天堂跌落地獄!

因此呢個只有三十二萬人口嘅細少國家冰島,就成為我地一周風雲人物。

今次海嘯真係可以話令冰島幾乎「沒頂」,冰島貨幣克朗大跌五成。過去幾日、政府更接管左全國第二、第三大銀行,總理哈德亦正底發出警告,話面臨「全國破產」危機。

其實早有徵兆,原本天然資源極度豐富嘅冰島、過去幾年積極發展金融業,三大銀行「南征北討」,資產值增加至一千二百幾億歐元,係整個冰島GDP、145億歐元嘅9倍,而家銀行被接管,政府點頂得住?唯有破產!

更嚴峻係由於克朗大幅眨值,以目外債千四億美元,係GDP十幾倍,唔破產「有鬼!」

面對今次危機,冰島其實都四出想辦法借錢,不過首選就肯定唔會係IMF,最後要尋求由俄羅斯借債四十億歐元渡過難關。

有政治觀察家認為,以北約成員身分向俄求助做法非常罕見!

冰島面積有大約900個香港咁大,但人均收入,就全球排名第五! 而今次冰島政府接管面臨破產嘅三大銀行,亦觸發同英國嘅外交風波,英國政府罕有運用反恐法,凍結冰島「土地銀行」喺英國嘅資產,並警告會對冰島採取法律行動。

經濟學人話,冰島經濟泡沬快速增長、同以更快速嘅速度「墮落」,正係一個「貪婪」同「傲慢」嘅教訓,一個國家嘅漁民同農民,由於貪心、令自己過渡負債,負債係收入兩倍以上。呢個教訓雖然喺發生冰島,不過推而廣之,其實咪又係發生喺整個金融制度身上。

話分兩頭、答返第一個問題,到底冰島破產之後會點?

最好發展旅遊業,一來匯價大跌,去旅行以前嫌貴、而家就超值。除左可以出海睇鯨魚,仲可以睇下一個國家破產之後,到底係咩景況!

不過總理哈德就搞笑,居然叫國民去釣魚,認為冰島咁細根本唔適合發展旅遊業,不如釣魚咁話!

有啲似乎放棄資本主義、回歸以物易物制度,唔通真係金融海嘯唯一出路?

留言

匿名說…
wow, very special, i like it.
匿名說…
very cool.
匿名說…
well its nice to know that you have great hits here.
匿名說…
俄國一直想收購冰島,冰島有難,對冰島提供最多融資的,正是俄國。

收購冰島後,俄國可

- 把當地任何美軍放置的導彈 / 反導彈 / 偵測器材掃走

- 之後,當然是放置俄國的

- 冰島最值錢的當然不是 Bjork,從它地下可開採天然氣。俄國一直在北冰洋插旗,將來北冰洋的天然氣能經冰島直通往其他國家,對俄國也是百利而無一害

挪威、芬蘭和瑞典等北歐國家領導人,這幾天應已在重溫當年遭希特拉和蘇聯把玩的歷史了,有得震無得訓。

就算 Obama 勝出,也請他重用佩林媽,開個有關能源既特別 post 比佢。佩林媽除學 Reginababy 單眼外乜都唔識,但勝在有膽色,以及佢對阿拉斯加地底有幾多石油應該比 Obama 清楚。有佢咁夠 guts 既阿太鎮守阿拉斯加,俄國響北冰洋一帶未必如現在一樣咁放肆。
Moneycafe說…
會不會出現挪威跟冰島合併、抑或是由某富豪出手,買起成個冰島?
亞羊說…
可能有位樓生會呢??!!

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」