第三季欣賞指數(暫時置頂)

今天港台公布的四台電視節目欣賞指數調查,著實令我們興奮。

第三季的調查顯示,二十大欣賞指數排名中,有五位是有線財經的節目,包括:第7位財經即時睇,第10位Moneycafe,第12位有線財經,第14位華爾街速遞,第20位樓盤傳真。

至於有線節目仲包括有線新聞及Cable早晨。

能夠取得此成績,要多謝觀眾支持,特別是Moneycafe由Day One 開始,就是一個大膽嘗試,每日一清談財經「秀」,到底觀眾能否受落事前很難估計,在此要先多青姐對節目一直支持,年多以年幾乎風雨不改與觀眾見面,而且每每有新思維沖擊觀眾,對我們也是一個學習。

柏文近年經主持電視節目已經更得心應手,我們期望他可以帶節目更上層樓。更要多謝當然是我們的一眾嘉賓主持,他們表現出來的智慧光芒,老套點說,著實令人如沐春風!

邁向十二月,我們部分節目希望會再進行革新,加入更多觀眾互動時段,而稍後有線新聞亦會有自己正式新聞平台: http://cablenews.i-cable.com,屆時Moneycafe亦會重回有線網頁,希望大家有什麼意見,無論是版面及內容,都可以告訴我們,令節目能夠更跟得上觀眾需要。

1. 鏗鏘集 (港台/時事及公共事務)
2. 新聞透視 (無綫/時事及公共事務)
3. 星期二檔案 (無綫/時事及公共事務)
4. 有線新聞 (有線/時事及公共事務)
5. 新聞/財經/天氣報告 (無綫/時事及公共事務)
6. 光影流情 (無綫/娛樂)
7. 財經即時睇 (有線/時事及公共事務)
8. 時事追擊 (亞視/時事及公共事務)
9. 健康大道(2008) (港台/資訊)
10. Money Café (有線/時事及公共事務)
11. 警訊 (港台/資訊)
12. 有線財經 (有線/時事及公共事務)
13. Cable早晨 (有線/時事及公共事務)
14. 華爾街速遞 (有線/時事及公共事務)
15. 亞洲早晨 (亞視/時事及公共事務)
16. 改革開放三十年系列.中國新面貌 (港台/資訊)
17. 溏心風暴之家好月圓 (無綫/娛樂)
18. 神七零距離 (無綫/資訊)
19. 方草尋源 (亞視/資訊)
20. 樓盤傳真 (有線/資訊)

留言

匿名說…
It seems to me that the reporter hosts in the programme is of no merit...but i quite like having an unbias voice in the show who knows how to ask the right questions.
匿名說…
Congragulations!

Agree that reporter hosts are important part of the show! Keep it up!
pakman說…
We beat 溏心風暴之家好月圓!!

woot woot!
匿名說…
呢個雖然係一個清談節目, 但著實比好多所謂分析員講的都要充實, 都要專業, 行外人行內人都會聽得明聽得開心, 尤其係青姐, 孫柏文, Sky, 李兆富呢D上來講都好盞鬼!同埋D主持們都好好, LEAD得個節目好好, 辛苦大家!

黎緊我就要考ALE, 但每晚都忍唔到抽D時間出來俾你地, 因為點計都係值得!
匿名說…
wait..
what did u mean by rescheduling some of the programmes? were you saying there will be more live programmes during weekdays?
匿名說…
p.s have you guys ever considered extending the "Trading Hall Express" to 2 hrs? (i meant from 3 to 5)and invite more than one guest host on the "Trading Hall Express " programme? (the other one doesn't really have to be in the trading hall, they can be interviewed via webcam/whatsoever, and as well they can just join a sector of the programme. (just like what CNBC does.)) Meanwhile, it will be great if you guys can shift up and down some live programmes onto the previous "record" slot like 2pm, (which indeed a crucial period before the beginning of the afternoon session) and 5:30.
An even crazier idea will be cooperating with Apple action news, doing some crossover programmes after the stock market daily closes, as I remember pakman also holds a similar programme online after the daily closures, even the programmes starts at 4:30...
last but not the least, congradulation!
匿名說…
其實你地唔需要close左blogspot呢個 page的,反正都唔駛錢run,keep住呢度,用處正是要吸納更多唔同意見。

Victor
Moneycafe說…
各位放心,暫時未有打算摺埋呢度,自己用開都有感情,可能會並行一段時間。

至於節目編排,原則上希望可以由交易室那邊主導,中間再穿插不同環節,希望大家再比多些意見我們!

THANKS!
匿名說…
最緊要係要保持一種給觀眾輕鬆relex既感覺.
...這是十分最要
匿名說…
The programme is good but the host, especcially the one who chair the meeting, always cut into the guest's saying which makes the viewers not easy to have the views passing through.
Also, sometimes the background music is too loud to sink into the conversations of the programme. Hope it can be improved soon.
匿名說…
觉得大部份主持都做得好. 而节目内容也非常的吸引, 我赞同另一位网友所说最有分量的主持经常插咀,不能听到嘉宾的意见. 我也同意背景音乐太大声,有些喧宾夺主. 假如嘉宾声音细和浸的话,很难听到他门宝贵的论点.希望可以有所改进
匿名說…
要坐一点的补充,直得一赞是客席主持孫柏文, Sky, 李兆富和施老板, 他门肯定是收视率的最佳保证.
匿名說…
恭喜!
現在可在網上收看, 不用錄影, 真方便
N/A說…
我既3大最愛入晒3甲 ~~~
匿名說…
無見識,無常識,無知識,無認識,無分析
說話離題,喜歡插咀!打斷人家說話是一件很不禮貌的事,節目上請來嘉賓都想聽嘉賓意見及睇法,唔係想聽你低B青講,連小學都知道想說話先舉手這道理,何況你係主持 !!
匿名說…
觉得大部份主持都做得好. 而节目内容也非常的吸引, 我赞同另一位网友所说最有分量的主持经常插咀,不能听到嘉宾的意见. 我也同意背景音乐太大声,有些喧宾夺主. 假如嘉宾声音细和浸的话,很难听到他门宝贵的论点.希望可以有所改进,要作一点的补充,直得一赞是客席主持孫柏文, Sky, 李兆富和施老板, 他门肯定是收视率的最佳保证.
匿名說…
只係鍾意鬧, 鬧完A, 鬧B, 之前鬧完银行, 依家鬧苦主o

沒有她, 明年調查位置應可第一!
所以唔駛多謝觀眾, 因為我地支持嘅係嘉賓同reporter 主持

ps. 我老婆之前鬧我做乜睇埋D咁嘈嘅節目
匿名說…
我支持胡孟青,夠guts.正
匿名說…
我门不是看拨妇骂街,而是看精彩的辩论. 我们不是看guts,却是希望能从多角度看事物. 平心而论, 最有分量的主持经常的插嘴令到嘉宾也忘了他原来想说什么.不是查嘴或是孄gag 就可以增加气氛,而是需要一定程度的修养和幽默感.
匿名說…
Not understanding why she hosts this way.

I try hard to gain knowledge from guests but she is just being cynical to everything and keep interrupting:(

30 mins is too short to enjoy guests' point of view but too long when continuously engaged by noise!!!

Audience in BJ
匿名說…
我鍾意菁姐.栢文.施老闆等
主持有水準.確是我最欣賞節目之一
希望你地比心機
我都覺得30分鍾唔係好夠.加到45分鍾就好d
匿名說…
I totally agree with Audience from BJ.
The keep-on interruptions in the programme makes it less appealing. If not withoug Sun Pak Man, Lee Siu Foo, Shi Wing Qing and other guests, the programme defintively doomed to fail. The chief host should not take the credit for this latest survey. If she say so, it is quite a shame. If she can stop and learn how to respect the guests, she could be a nice one to host.
匿名說…
其實,環顧現在之傳媒節目,很少有真正為中層發聲的節目,而中層人士在社會中有個不可或缺的作用,故此建議有線可以考慮做個以中層聲音作定位之節目,可以是清談,類似moneycafe邀請一些代表中產既人主持,又或者可以做一d feature 由中產既角度出發,去探討問題。.讓政府能夠多d 聽到中產既聲音。

大時代的我
匿名說…
佢覺得掟蕉係教壞細路o
插咀, 唱反調, 鬥大聲, 冷諷又算唔算?

所以有細路係屋企我都冇睇 (講真架!)
匿名說…
Agreed.
我唸都冇理由係佢嘅credit掛?
如果係, 交易所直播室都上榜啦
匿名說…
直率.窒頭窒勢.有嗰樣講嗰樣.從來都係菁姐作用,亦都係咁令節目與眾不同.如喜歡一般沈悶清談節目.應該去看婦女新姿.
匿名說…
冇嘢完美嘅, 為咗睇嘉賓, 唯有愛屋及烏:(
匿名說…
噢暈時領教過貴台o既style
唔用blogspot我唔會睇文了
拜~
匿名說…
剩看Cable節目forum從uwant搬回i-cable後冇人留言可見一番,所以呢度要千祈千祈千祈記住記住記住保留保留保留.

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將