魔童 vs 名妓

兩周前,我們選過王維基做一周人物。

當時是看中CTI一系列電視廣播,認為深具創意,加上城電業績來個大翻身,盈利增長逾倍,證明這個魔童的確能帶領公司渡過重重難關。

不過今天這個難關應該比過去任何一個更難過。

記得亞視由82年邱德根年代開始、到88年林百欣、92年陳永棋,無一個老板有好收場。

今天查氏家族決定來個大翻身,將上任不足一年的原管理層撤換。

出任亞視執行主席嘅張永霖形容,亞視虧損天文數字,第一步要做到收支平衡。

「蝕五十億..對大股東嚟講天文數字、不過最弊的是,對員工唔係、因為錢唔係你比、唔覺肉痛!」

此句說話如何涼薄,相信亞視員工聽了,心中也不是味意。

外界關注亞視財政情況,張永霖話,查氏家族無話過。

相反,出任行政總裁的王維基,就明顯實際很多,他說,會用兩至三個月時間將亞視重新定位,裁員唔係首要考慮。

92年創辦城市電訊嘅王維基,善長減價爭客,有電訊魔童之稱。佢加入亞視,隨即引嚟市場無限揣測

王維基話,有關亞視,同香港寬頻任何合作,包括新聞部合併,以至亞視借殼上市,都係揣測

點扭轉亞視經營,佢話,要用兩,三個月時間部署,日後不再行劇集路線,改為針對中產。(相信戲劇組此時肯定人心惶惶!)

佢話,今次加入亞視,連佢個女都「O左嘴」,但自已喺電訊業發揮已經有限,依家可以多年經驗,實淺電訊,同電視合併發展嘅大方向。

王維基這個「電訊魔童」以度橋多變稱王,張永霖「青樓名妓」卻擅擺姿勢,但為人卻欠缺實際,到底是查氏找這對昔日對手共事,是想互相制衡、抑或真的看中兩人可以互補不足,就只有他們自己最清楚。

不過以今天兩人的性格迴異,可以大膽預言,這個組合不會維持很久。

留言

匿名說…
王維基係一個不停要挑戰自己的人...
匿名說…
The biggest challenge is how to formulate a long term strategy for ATV without China elements. As Mr. Wong said, he is not a China expert nor he has any relationship with our Mainland, not to mention his limited Mandarin, it is a very serious drawback. Without China, I can definitively say his days with ATV will not be long. It is so obvious that his character is quite a big contrast to Mr. Cheung Wing Lin, so my second forecast this partnerhship also will not be long. I tend to agree that ATV should shift their focus to Middle Class market where substantial advertisement income can be derived. So, I will not be surprised to see similiar programme like Money Cafe will be aired soon after they take their office.- comments from SC.
匿名說…
绝对同意.
孙柏文-很可能你会给ATV邀请或受雇主持如Money Cafe 的节目. 到时候我一定晚晚看
Moneycafe說…
其實王先生那番「不靠阿爺」論,是非常打動人心的一番豪情壯語。

調轉頭說,有幾多個孖沙今時今日仲有膽講呢句說話?
佢講「唔靠阿爺」嘅時候真係好英,仲有佢話「唔靠自己靠人哋無資格做香港人」(大意如此),好耐冇聽過呢 D 咁激動人心嘅說話咯。

如果有得選特首,相信佢都可以考慮下,重整下我哋嘅香港人價值觀。
匿名說…
To say somthing big is always easy.
To say something touching is always easy.
How to turn arond ATV is a totally different story.

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將