複雜病情


Steve Jobs真是一個惹火人物。

喺上星期仲話春天就可以重返工作崗位,唔夠一個禮拜又改口,「喬布斯」話,佢意識到自己嘅健康問題,比原先想像嘅更複雜(more complex than thought),因此決定請病假到六月底。

聲明話,佢喺請病假呢段時間,仍會參與蘋果嘅「重要決策」。(呢句說話最可圈可點....)

而管理公司日常營運嘅工作,就會由首席營運總監Tim Cook負責。

喬布斯上星期初先話,賀爾蒙失調導致體重劇減,已經接受適當治療,不過,而家就要請咁長嘅病假,令市場感到震驚,股價在延長時段大跌過一成。

由於喬布斯被視為蘋果公司嘅「大腦」,旗下嘅革命性消費產品,包括個人電腦MAC機、IPOD同IPHONE,全部都係由「喬布斯」一手策劃,市場唔敢想象,無咗喬布斯嘅蘋果,發展前景會係點﹖

看外國傳媒都幾好笑,好似WSJ就嘗試力撐喬布斯,不斷引述消息話佢並非胰臟癌復發,又話佢個人角色已經退居幕後,以iPhone為例,已經有一隊團隊研發,話佢更似一個「Editor in Chief」,唔需要再兼顧進行日常工作。

反而金融時報Lex,就對蘋果企業管治大力評擊,話如果好彩過左夏天、會見番喬布斯無事,不過公司之前嘅兩次解釋,根本係前後矛盾,亦都毫無說服力。

更嚴重係喬布斯話自己病假期間,仲話自己會參與重要決策,咁公司係咪有需要詳細交待咩叫做「更複雜嘅病情」?

而更大教訓係每一間企業都要諗繼承人問題,畢竟喬布斯雖然係蘋果最大資產,但同時都係呢間「一言堂」公司、最大嘅計時炸彈。
//////////////////////////////////
講下阿Cook,其實佢唔係第一次做「替工」,04年喬布斯醫治癌症時候,已經短暫接替喬布斯,不過當時蘋果對喬布斯依賴、遠唔及而家。

四十八歲嘅「曲加」,加入蘋果電腦十一年,地位一直穩步上升。

由資深副總裁,到公司首席營運總監,由最初掌管電腦製造業務,到依家,蘋果全球銷售,Mac機業務部門,都係佢管。

同喬布斯相反,阿Cook作風低調,呢種性格就正好同喬布斯發揮互補。

佢當初加入蘋果時,公司營運一團糟,試過連續三年虧損,製造部門效率低,又積存大量嘅貨,阿Cook憑住自己多年嘅管理同分銷經驗,協助公司,一一解決呢啲問題。

不過協助還協助,要由幕後站到台前絕非易事,而家有分析員預計,「喬布斯」放完病假,會辭去行政總裁職位,轉任高級顧問,呢六個月,可以話係阿Cook出任蘋果行政總裁嘅試用期。

留言

匿名說…
Steve Jobs is very similar to Lee Kuan Yew, both of them are too capable that the stakeholders/ citizens have put all the Governance behind. As long as they can do the job well and create value ($$$$$), why bother ask me how to spell "GOVERNANCE"=SC
大傻說…
Steve創業之初,蘋果電腦是由他和兩個伙伴在車庫裡一部一部的親手打造出來,當時他們連買零件的錢也沒有,堅靠供應商30天的數期來營運,後來蘋果二型電腦大賣,使他們可以找到有實力的投資者入股。當微軟還在埋首改善他們的MS-DOS的時候(MS-DOS是原始的PC作業系統,完全沒有圖像介面,要用鍵盤輸入指令),Steve Jobs在1979年參觀Xerox實驗室的時候,已經洞悉圖像介面是電腦的未來,其後在1984年推出革命性的圖像介面電腦Macintosh,配合Adobe的圖像編輯軟件,Macintosh成為當時出版業和設計師的至愛。微軟在1985年才急起直追,推出他們的第一代圖像介面作業系統視窗1.0,但是視窗有很多技術上的問題和欠缺軟件支援,沒有受到大眾歡迎,微軟不斷改進,直到1990年推出視窗3.0,技術才漸趨成熟,加上其他軟件開發商的支持,視窗作業系統才真正大行其道。蘋果當初不肯授權其他生產商生產兼容電腦,至令視窗有機可成,蠶食他們的市場,其後雖然改變策略,但為時已晚。1997年Steve回到蘋果重掌帥印,2001年推出空前成功的iPod,及至近期熱賣的iPhone,令蘋果重現昔日的光輝,真不希望Steve Jobs會退下去。
匿名說…
No entity can last with forever glory. I have absoutely no doubt of Steve's contributions not only to Apple but also in the IT industry. Having said that, we need to have a belief that his capabilities could only be fully exploited just in certain time and in certain place. As times goes by, another Steve Jobs will come up. It is the cycle of life, business and fate. Not to take one single individual or entity too seriously. As investor, we always have to remember when to get in and when to get out. That is it.-SC
匿名說…
There is a blog that I come across which is worth reading though the writer has not updated for a while.I have come across a blog wich is worth reading, though the writer has not up -sc

http://hongkong-today.blogspot.com

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)