石油儲備

昨日有宗消息不大起眼,不過又相當令人費解。

有消息話,內地正籌備最快喺今年內、成立「石油穩定基金」,穩定石油供求、同時減低油價波動對經濟嘅衝擊。

呢個構思中嘅石油穩定基金,喺總理溫家寶、同副總理李克強等批示之後,最快喺今年內出台。

內地變相以外匯儲備,成立基金,協助穩定油價,主要係中央高度關注,因為擔心油價過分波動,進一步影響經濟。

中國目前耗油量全球排第二,有分撰寫報告建議中央設立石油儲備基金嘅內地學者談儒勇話,基金除左可以穩定油價,亦有助分散外匯基金投資,一舉兩得。

唔同現時嘅戰略石油儲備,單方面買入現貨原油。

石油基金,可以透過買賣原油、或期油合約增加投資回報。

談儒勇建議,中央可以考慮一次性動用,外匯儲備中約百分之五,即大概一千億美元,設立基金,由指定機構,專門進行儲備石油買賣。

基金用途單一運作難度唔會太大,不過就需要包括發改委、能源局、同財政部等多個部門協調。

目前俄羅斯同伊朗、亦設有石油穩定基金,佢地亦趁油價回落時,增加儲備。

巧合的是,美國能源部在差不多同一時決定,重新開始增加戰略原油儲備,繼續對油價帶嚟支持。

美國能源部正尋求購入1200萬桶石油,作為今年「頭四個月」嘅戰略原油儲備,並計劃喺今年內進一步補充儲備。

在供度兩方面因素推動下,只係兩個星期多啲,油價已經由三十幾美金,重上番50美元,足足反彈近五成!

其實不少分析都有提過,現在的而且確是國家建立石油儲備最好時機,不過令人費解是、如果要買,都可以靜靜雞入貨,做咩要高調出來話要增加儲備? 而且不止一個,而是兩個最大秏油國一齊公布,是否有什麼玄機?

留言

匿名說…
棠哥係咪有餡?
個肚腩同隔離o個兩位有得揮
圖1

圖2
匿名說…
原来棠哥的肚腩跟石油储备有关系!!他应该加入OPEC 作会员或曾荫应权邀请他加入经济委员会.

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將