道德情操論

溫總今次到歐洲外訪,佢自己就叫「信心之旅」,有兩個主題,一個係「環法之旅」,即係三過「法國」而不入,仲要暗暗諷刺總統薩爾科齊喺大罷工一事上處理得唔夠理想。

而另一個主題,肯定係針對美國財長「蓋特納」嘅人民幣操控論,有留意就知,溫總由初三「赤口」一直駡左幾日,就算到「人日」,
都趁有人問佢會唔會再買美債、而借題發揮一番。

佢先講呢個問題亦係奧巴馬總統而家最關心,已經係一招「連消帶打」,仲提到、要唔要繼續買、買幾多﹖

佢先話,要根據中國嘅需要,外滙安全同保值嘅要求,之後就提到,而家仲會繼續買美債(ACTIVE PARTICIPANT),咁做主要係為大局著想、因此唔會減持美債。不過話峰一轉,就提到危機過後、中國肯定要檢討日後外匯儲備投資策略!

高招!

以中國而家買入左九千億美元美國國債,相信美國都唔夠得罪呢個大債主。

至於我地關心中國經濟,溫家寶透露,考慮緊推出更多刺激經濟措施,但要保八,依然困難。

去埋唐人街,溫總就結束佢今次外訪之旅,佢向金融時報透露,凡係遇到呢啲外訪,佢都會帶住一本小書,作者係Adam Smith。

如果你估係「The Wealth of Nation」,就錯啦,溫總都話左中國無能力拯救資本主義,所以當然不是「原富」,而係Adam Smith另一本巨著「The Theory of Moral Sentiments 」道德情操論!

同原富論集中講人類因為利己而創造資本主義唔同,「道德情操論」強調嘅係人性。

溫總話,阿當.史密斯喺書入面,話如果財富只係集中喺少數人手上,只會帶嚟不穩定,呢點對中國、以至美國都係有好深刻意義。
/////////////////////
其實過去真係好少見到溫總咁勞氣,但今次被美國新任財長蓋特納「唱衰中國」,「亂發噏風」,喺出席國會確認佢任命嘅聽證會上,書面提交文件,居然指控中國操控人民幣匯價,結果先引嚟掀然大波!

咁到底點解蓋特納無端端會講啲咁嘅嘢? 有消息話係因為收左舊料!

美國一個專門報道政府內幕消息嘅網站話,蓋特納有關中國操控匯率嘅講法,其實、嚟自奧巴馬競選網站,佢事前、無問過白宮同國務院,呢啲競選口號、係咪新政府政策。

呢個烏籠真係大,不過最終都可能要由美國自己承擔,因為最新數據睇到,上星期見到外國央行減持美國國庫券,金額雖然唔多,只係有46億美元,但以中國作為最大債主,蓋特納都有排驚!

留言

匿名說…
中国不同往日!国力大增!不给中国面子还不要跟银纸作对!只有蠢才才会這样做.甚麽达赖,甚麽社会主义,甚麽人权,只不过是在他们国民前玩玩把戏,玩玩手段而已- SC
匿名說…
这一场金融海啸,表面上是什么贪婪,监管不到位,薪酬制度的问题,我看更深入的,应该是生产力相对发生变化,部分二世祖(在说美国)没有好好认清形势,相应调整,反而投向虚拟的财富,加倍挥霍,最后车毁人亡.
现在很多西方国家推出的措施,也只是应急的,表面的,更根本的是要提高本身的生产力,同时降低成本,认真看待新兴的竞争对手。房产租金,电力能源,交通运输,食品等基础必须品过高的价格,工会霸道的做法,政府过高的税率和收费,都会损害国民,国家的竞争力。
我们尤其是要注意房地产,一方面是因为差不多每一次金融危机都有房地产泡沫为伴,一方面就是因为楼价,租金直接影响国民竞争工作的能力,中国一个普通工人每个月花在住房上可能是一千块人民币,欧美,日本,香港的往往是这个的几倍,这样子雇主会怎么想?心甘情愿永远的承担这个差价吗?香港的葵涌货柜码头设备先进,服务可靠,怎么生意很多跑到深圳的盐田去呢?我不愿意看到优秀的香港工人也面对同样的情况。
中国中央政府选择了把钱放在基础建设上,是一种提高国家总体生产力的做法,没有着力维持高房价,推高国民的生活成本,有利国民竞争职位,是聪明的做法.

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)