缺口

十九間接受壓力測試嘅銀行、九間過關。
.
財力得到政府認同,佢地即時測試市場反應,喺股市集資。
.
繼上星期富國同大摩合共集資110億美元後,再有四間銀行,一日內先後宣布配股,共集資65億美元。

今次集資的銀行,幾乎清一色是全部通過測試的,他們本身已有足夠資本,因此集資只是希望盡快還錢俾政府,進一步證明自己嘅實力。(即係俗語說的「賺錢買花戴」!)

正如上次所提,無論係合格定肥佬的銀行,都要競逐資金,所不同的,是到底資金「Buy which Side」?

以銀行無限缺口追逐市場有限資金,真係令人愈諗愈驚。

另一個證明銀行缺水問題愈來愈嚴重,是配股的折讓幅度,目前已配售的銀行當中,平均折讓達到11%,遠比其他同類型批股百分之五折讓要來得深。

至於要提升資本近340億美元嘅美銀、雖然未有配股行動,但就沽手頭嘅建行嘅股分套現。

美銀持有392億股建行,3分一賣得。

佢地決定將呢批股分、即係135億股,一次過賣曬。

而接貨包括前中銀國際,同高盛前高層方風雷成立嘅厚樸基金,另外仲有中人壽,同淡馬鍚。

三個買家承接大部分建行股分,只有大約22億股分,喺市場出售,每股同樣係4個2。

整個減持行動,令美銀套現73億美金,超過560億港元,係近年最大宗配股活動。

值得留意係美銀一改開市前公布減持股分做法,首先上晝十點半左右,先將廿幾億股掉出街,唔透露買家家身分,當大家搞唔清楚時候,臨中午收市,先至揭曉淡馬鍚,同國壽亦有分接貨。

市場隨即認為係好消息,大舉補倉,結果「淡友」被殺到偏甲不流,亦成功保住建行股價。
/////////////////
值得講下有分接貨嘅方風雷,佢喺內地有龐大關係網絡,同高盛合資創立內地證券公司高盛高華。連蘇格蘭皇家銀行減持中行,厚樸亦大手接貨。

佢有「第一代中國本土投資銀行家」之稱,曾經參與創立中金公司,當時佢頂頭上司,就係而家嘅副總理王岐山。

方風雷先後協助中移動、聯通、中石油來港上市,甚至係二千年協助李澤楷收購香港電訊。

之後同高盛喺內地成立合資證券行高盛高華,07年籌組厚樸基金,用「King Maker」嚟形容佢,可以話相當合適!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)