沒有報紙的都市

有沒有想像有一天香港會一分報紙也沒有?

事實上,有一個國際都市正邁向這種光景。

今期經濟學人話,三藩市好可能成為全美國第一個城市,成為無印刷報章嘅城市。

最遺撼的是,連當地嘅市長都話,可能三十歲以下嘅人,唔會發現全個城市都無左報紙這個現實。

新聞集團嘅梅鐸最近面對報業萎縮,自言諗到一條好橋,可以拯救報業前景,就係轉戰網上報業。

新聞集團最新公布業績,雖然盈利大跌47%,報章盈利更由賺2億美元,暴跌至得返700萬美元,不過華爾街日報因為成功拓展網上收費市場,激起佢嘅雄心,孝慮今年內將泰晤士報同太陽報轉為網上收費,仲話有信心兩年內,網上收入可以足以抵銷印刷損失。

梅鐸對報業前景算係較樂觀,但股神巴菲特就睇得非常之差!

巴菲特喺股東會後表示,就算報業資產跌得更平都好,"at any price",佢都唔會再投資,原因係佢地同三十年前嘅環境已經好唔同,失去左最核心嘅價值。

簡單講就係「Unending Loss」,無止境嘅虧損。

以巴郡作為華盛頓郵報大股東,呢個講法真係幾令報業中人心寒。

事實上亦難怪,06年以來,傳統分類同廣告收入都持續下跌,反而嚟自網上廣告收入就有增長。

有個數據仲得人驚,就係十八至二十四歲嘅後生一代,佢地「隔日」資訊需求,喺過去十年由三成四,急跌至得番到兩成半,即係話佢地對「隔夜」新聞毫無興趣。

睇返經濟學人,佢地都分析報業前景。

他們提出、由紡織機開始、以至Walkman、菲林相機,科技不斷進步,舊嘅產品同技術淘汰都係好自然嘅事!

不過傳媒作為「Fourth Estate」,第四權力,係有責任去監管政府機構,以免佢地誤導民意、甚至「冒充」民意去扭曲社會。

咁到底網上閱報、或者係「無紙化」係咪一個出路?

雖然梅鐸對於網上收入咁有信心,不過對於Amazon 新推出嘅電子書「Kindle」就大潑冷水。事緣最近Amazon最近推出新版本嘅電子書,開價489美元,佢地同紐約時赧同華盛頓郵報達成協議,可以向讀者提供折扣。

不過梅鐸講明一定唔會將集團嘅內容供應比「阿馬遜」,認為唔係一個成功嘅Business Model。

但似乎梅鐸是「吃不到的葡萄」心態多一啲,因為他都曾自言Mobile Device報業的一條出路。!

事實上目前報業最大成本除左係人工開支外,就係印刷同分銷。金融時報提出以紐約時報為例,如果可以透過出「Kindle」賣紙,理論上可以節省三成本經營成本。

講到紐約時報,面對財困,要抵押總部大樓,又要出售職棒球隊股分套現。

佢地雖然得到全球第三大富豪,墨西哥電信大王「卡洛斯」借貸二億五千萬美金,不過財政狀況未見好大改善。

但缺財還缺財,但一啲都無影響報紙嘅專業新聞水平。我們之前都曾經提過,今年十四個普立茲獎,紐約時報就攞到五個。

因此雖然經營方底可能有變,不過經濟學人提出,具公信力嘅傳媒仍然係可靠新聞來源,呢一點,其他網上內容未必可以一時三刻取代。

我們應努力學習。

留言

匿名說…
揾肥仔孫柏文講吓,佢又係報紙做,又係評論員。問吓佢有無危機感?
最衰 Kindle 只係可以賣俾美國人,如果唔係小弟都會第一時間買番部。
Moneycafe說…
今天的金融時報評論版都有提及報業前景:
http://www.ft.com/cms/s/0/d0960f18-4303-11de-b793-00144feabdc0.html?nclick_check=1

另外,明日請來李兆富,與大家談談報業前景及Kindle,相信會相當精采!
亞羊說…
此言甚差....

莫非明天的節目會悶??
閣下老闆看完又点想??

節目當然天天精彩,萬勿錯過.

咩... 咩... 咩...
Moneycafe說…
羊兄,

罪過罪過,又試禍從口出....

真係要日日都咁精采!

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將