水分

到底點解職位持續減少,但失業率又可以下跌?

雖然上星期就業數據好過預期,不過華爾街日報話,其實唔可以過早開心,有留意七月分數據,會發現總勞動人口實際係減少了四十二萬人,而就業人口就減少了十五萬,一加一減之下,即係被界定為失業人數,實際上係少了二十六萬七千人。

原因其實不難明白,當一個人經歷近一年失業期後,原本積極搵工嘅動力就會消失,變成官方登記嘅勞動人口就會減少,失業率亦都因此有改善。

不過當呢啲人見到勞動市場好轉,就會出外搵工,因此華爾街日報話,失業率仍然有機會升穿百分之十。

其實呢種情況並非罕見,在零一年經濟衰退期間,以至零三年失業率攀升至6.1%,亦遇有發生。

早前指美國失業問題仲會惡化、形容經濟情況好似溫水煮蛙嘅克魯明,話上星期嘅就業數據、反映職位減慢流失,相信經濟已經見底,將來追溯番,可能會確定喺七至九月呢段期間、結束衰退。

但佢仍然堅持、要推第二輪刺激方案,指現行嘅刺激計劃,可以保住一百萬個職位,而要進一步改善就業,要有第二輪計劃,可以直接由州政府、或者地方政府推行,例如增加建築基建項目。

如果一直有留意克魯明的分析,不難發現今次所謂的第二輪刺激,已經轉至地方層面,可以說克魯明都有轉軚之嫌。

白宮經濟復蘇顧問委員會成員泰臣就唔認同,認為經濟正喺復蘇嘅邊沿,目前無理據、要推出第二輪刺激計劃。

佢指,政府推行嘅刺激經濟計劃、成效喺今季會進一步浮現。不過就擔心、樓價下跌,以及大量嘅空置房屋,仍然對蘇復造成威脅,目前過早講就業市場正開始好轉。

自從07年年底經濟開始衰退以嚟,美國一共喪失咗670萬職位,係30年代大肅條以嚟最多。

留言

會計仔說…
會唔會係班友攞完半年失業救濟金冇得攞就唔報失業呢?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」