泡沬救經濟

成日都話股市係走在經濟之先,股市目前已經上返二萬一千點,到底有無實質基礎因素支持?

之前可能都係估估下,不過過左今日,真係可以講經濟真係擺脫左衰退!

本港第二季經濟顯著改善,按年經濟負增長百分之三點八,較第一季顯著收窄。按季更加係五個季度以嚟、首次錄得正增長,技術上走出衰退。

傳統智慧話比我地聽,通常股市走喺實體經濟三至九個月,股市由三月低位11384點開始反彈,而家升至二萬一千點樓上,經濟亦都係第一季見左底,似乎都符合走勢。

政府形容是經濟漸露曙光。

第二季,本港經濟按季增長百分之3.3,係03年第三季以嚟最好。

政府話,經濟復蘇未夠全面,但最差時間已過,出口方面見到有急單。

實際上本港外貿真係改善左唔少,整體出口按季反彈一成一,係四個季度以嚟,首次有增長。

更重要係私人消費真係好凌厲,扭轉連續四個季度跌幅,第二季,按季升百分之4。

要記著,第一季消費是急跌了百分之六,加上旅客來港少了,一來一回的增長是不容少觀。

政府將全年經濟預測,由原本最差估負百分之6.5,上調至負百分之3.5至4.5。政府強調,經濟暫時係由低位反彈,唔可以太樂觀,更罕有提翮小心1資產泡沬爆破。

其實之前我們都提過一個論調,就是資金流入資產市場,是否足以推動實體經濟。

由今天看經濟可能見曙光,無論按年、定按季比,都係遠比預期好。出口由低位反彈。更令人意外係,失業率上升嘅同時,消費可以離奇抽升百分之4。

專家就話,要歸功的是投資市場發揮財富效應,因此嚟緊經濟是好是壞,唔係再靠政府,而係睇股市樓市。

不過話說回來,九七到依家,香港經歷經濟幾次起跌,但十幾年每次街訪,市民都話唔覺經濟好。

其實正係反映結構問題無解決。每次經濟下調周期,人工減突。但可惜到經濟周期上升都好,加人工只係象徵式幾個巴仙。

第二季經濟一個比一個改善,當中,星州最突出,按季增長超過兩成,舊年講到幾乎破產嘅高麗參國,亦有百分之二增長。香港可算係比上不足,比下有餘。

區內經濟快速反彈,近期引起唔少國際傳媒關注。時代雜誌早兩期,專題係 : 中國能否救世
界?

今期經濟學人,亦都以CAN THEY KEEP IT UP為主題,問亞洲經濟反彈之勢,係咪可以持續?

雜誌開宗明義提到唔少西方學者都認為區內數據咁好,有水分,甚至有做數之嫌。

但經濟學人話,部分數據,好似投資,工業生產,無得作大,區內經濟的確比十年前,底子厚好多。

歐美,亞洲背馳,學術界解話係,第一,舊年經濟係不必要咁受美國影響,第二係,區內經濟經過九七金融風暴,大家都預先學識減低「槓杆」,因此先可以成功避過一劫。

大量放水之下,有評論話,特別係中國,運用凱恩斯同芝加哥貨幣學派兩者合壁之下,成功谷高經濟。

歷史上沒有發生過資產泡沬真的可以推動經濟,不過金融海嘯正是百年一遇的現象,到底歷史會是重新改寫,抑或只是重覆舊有軌跡?

留言

匿名說…
Canning has to strive to make the figures good in the balance sheet to survive Mr. Li & his skyhigh bonuses.

If you know about the cash flow, market positions & good consultants who can sell you good ideas where to buy & sell and a team of staff to evaluate & write the reports, you can be Canning too. I do not know why Mr. Li let him there for so long and also why he can hang on this job for that long. Personally, I think there should be a new chapter of Hutchison. A leadership for too long can turn one into tyranny. Since Hutchison is like running mutli-project companies, the bonus is too much for Canning's position (CEO, in fact he is more like a multi-task project manager) with final say goes back to Mr. Li.
匿名說…
一個關於首富的笑話:

話說當年首富太太誕下長子,

太太打電話給首富報喜,

還著首富為兒子取名。

時業剛起步的首富正在傾生意,秘書接電話後交代事情,首富想:這麼雞毛蒜皮的事都煩我,就暴喝一聲:理柒佢!

那邊廂太太聽到電話另一端傳來首富聲音,

於是體貼地說:啊,澤鉅,得啦,秘書我聽到啦。

話說過了幾年,首富太太誕生第二胎後,又打電話叫首富為身子取名字。當然,接電話的又是秘書。

其時首富事業更是如日方中,晚晚要宴客應酬,秘書在旁輕聲問老闆改名的事,首富沒聽清楚,只忙於招呼生意夥伴:"你jat雞,你jat雞。" (首富的潮州口音至今未改,潮州人說喫是jat音) 那邊廂首富太太聽到了,就跟秘書說:我聽到了,叫澤楷吧。



今日,首富笑話(不是神話)可以延續....


話說鑽石楷與玉女施搞大肚生仔,想到醜婦都終須見家翁,於是鑽石楷打電話回家告訴老父:

daddy,我搞左d大鑊野呀...想問下你意見...


read柒,你邊次唔係大大鑊架,死仔,講啦...


係咁...我我...想問下你諗住同個孫改乜名好...


下,乜話,聽唔清楚呀,係咪又講緊你d電盈變牆紙呀...


由於首富旗下的電訊公司接收經常「窒窒下」,鑽石楷聽到老父話個孫叫長治...

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」