上天堂的銀行家

滙控主席葛霖繼十幾年前出版「天國與財利」後,再推出佢嘅新作「Good Value」,總結左佢過去兩年,身處金融海嘯核心嘅體會。

呢位年薪二百一十萬美元,控制著二萬五千億美元資產嘅銀行家,同時都英國教會嘅Part Time牧師,對於分享佢嘅人性體會,當然係有另一番見解。

Green話,作為銀行家,又要面對眼前咁多利益,首先要追求內心平靜。而要做到呢點,必需要先接納三個條件,就係要知道世界並不完美、人類亦唔一定會進步,同埋要知道每個人雖然都有希望,但好多時都係會幻滅。

咁真係追求到心靈平衡,係咪就可以做一個會上天堂嘅富豪?

當然無咁簡單,因為仲要認識金融海嘯嘅源頭,即係每個人內在嘅貪婪。

葛霖話,喺全球化過程下,造就左人類貪婪,好似有調查就發現,一個三歲BB,有七成都認得老麥嘅標記,但只係有一半人知道自己個名。

葛霖話佢係深感震慄,認為我地到底係變成一個點樣嘅世界?

不過呢個都係帶出左全本書嘅主題,就係資本主義嘅存在價值。

葛霖話,同共產、法西斯或者其他主義唔同,資本主義係最符合人類天性,因為人嘅往來,就係連繫住利益往來同交易。當然因為一時貪念、或者因為權力、金錢會令人腐化,令人忽略左個人同企業應有原則,不過只要記起應該追求誠實、可靠同令人信任嘅交易,呢個先係資本主義嘅未來。

講左咁多人類天性,到底有咩啟示?

記唔記得滙控作為第一間自我引爆次按危機嘅國際金融機構?

還有,仲有係喺07年11月,匯豐提出左,以四百五十億美元,將兩間SIV由帳目外放番入自己嘅「Book」內,結果引嚟全球銀行跟隨!有傳媒形用葛霖就係親身演譯左嘅「Good Value」原則。

又聯想起匯豐上半年嘅業績,主要係靠GBM業務增長一倍,帶來63億美元交易收入,跟據同樣原則,相信大家都知道,匯豐一定唔會做高盛相同嘅事。

留言

匿名說…
bankers in heaven?
check out "畢老林:你想做銀行家的兒子嗎?"
http://www.hkej.com/template/forum/php/forum_details.php?blog_posts_id=18948.

"2009年08月29日 03:45 網站編輯
畢老林:你想做銀行家的兒子嗎?
......金融界近十年進取求變,不停有 innovations,可惜走過了頭,變到玩魔術一樣。Michael Pettis 最不忿的是美國銀行家以證券化「變」走投資者的錢,爆煲之後,一於少理,等政府打救,經過一輪又一輪重組、撇賬,又可以「借屍還魂」。

平民百姓一向視銀行家為財產的守護神,銀行廣告亦如是吹噓,拍哂膊頭話幫你投資增值實現夢想,令你退休安枕無憂,仲有最緊要係當你手緊時,放款借貸助你度過難關,但這個美麗形象經不起金融危機衝擊,撕破臉之後,大家盡見賓架醜惡的一面。

Son-of-a — Banker
Michael Pettis 直指銀行家連妓女也不如,其實已算斯文。上世紀三十年代大蕭條最水深火熱時,銀行牢牢緊握「茄殊」不放,拒絕貸出任何款項,導致八萬五千家公司倒閉、九百萬個儲蓄賬戶遭撤銷。當時,新聞評論員 Clifford Reeves 在《美國信使》(American Mercury)雜誌就如是說:「如今說 son-of-a —— banker,可以被視為誹謗。」做銀行家個仔,是好是壞,真的要看時勢,遇上百年一遇的「大蕭條」、金融海嘯,都幾閉翳。不過,民意如流水,捱過黑暗日子,到經濟復蘇、牛市重臨時,做賓架個仔就無比尊貴,分分鐘好過做皇帝。"
匿名說…
落雨收伞....就是所喂银行家的行为.
他们只会当你有钱讨好你. 当你穷的时候他会离开你.

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將