Longest Night(雷曼倒數之二)


由高盛,到從政,保爾森舊年開始,被市場批評處理次按問題失當,做成大錯。

海嘯一年倒數之際,今日主題係保爾森有錯嗎?

保爾森自從離開政府後,鮮有發表意見,唯一一次只係喺英國金融時報發表文章,講現時金融市場監管。但佢嘅回憶錄,下個月會出版,講佢點拯救本世紀最嚴重金融危機。

BBC 亦開拍了"The Last Days of Lehman Brothers",聽聞今個星期出街後,反應都唔錯,唯一係嫌扮演Paulson 的James Cromwell年紀大了點。

功過難定,但可以肯定係保爾森08年以嚟,好多晚訓唔著,特別係雷曼出事當日。

但話說回頭,與其問保爾森有無錯,可能調轉問,如果繼續係奧尼爾,或者斯諾係財長,金融海嘯係咪就唔會發生呢?

外界對保爾森提出三大指控。

包括佢對次按問題無及早評估嚴重性。

第二,當然係唔救雷曼。

更慘係佢偏幫高盛。

保爾森完全無向外回應呢的批評,但翻查各大報章雜誌,近日美國雜誌VANITY FAIR就寫左一稿名為HENRY PAULSON'S LONGEST NIGHT,即保爾森的漫漫長夜文章。

原來雜誌記者,花左三年時間走訪保爾森,對外界一的批評,或疑團可能有一d答案!

保爾森提及,佢同伯南克一早知道,經濟經過八年無事無幹,始終會出事。次按未爆之前,佢亦同喬治布殊提過,嚟緊唔知係咪有一場大火,還是係星星之火!

但保爾森承認,由有系統咁做預測,到定出對策,佢地的確慢人一步。

身為前高盛負責人,保爾森承認,自已喺處理金融海嘯問題時,每次當係一單DEAL咁,盡快處理。

彭博話,知道雷曼執笠之後,佢第一個係同美林塞恩講左一句說話,就係「你知點做啦」!

但講起雷曼問題,佢透露,雷曼執笠前一年已經留意緊呢間公司,亦一早知呢間公司會出事。

但一嚟無買家,而且基於法定權力,佢地無辦法救到雷曼。

另一樣令佢氣上心頭可能係指佢大細超高盛,特別係海嘯期間佢同高盛行政總裁一星期內,傾電話廿四次。

但據佢前手下講,保爾森一直同高盛呢個名之間,盡量保持距離。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)