巨人

高錕早喺六六年發表光通訊理論。

四十幾年後先得到諾貝爾獎。

相信全世界最有資格評價高錕,要數同樣攞過諾貝爾物理學獎嘅楊振寧。

「He is so charming, brilliant man, every year we diappointed until now.」

簡單講,就係一切來得太遲。

高錕喺八七年至九六年,出任中大校長。

中大百幾個師生,為高錕呢位前校長舉杯,慶祝佢得到呢個榮譽。

中大會用高錕發明嘅光纖技術,將慶祝片段傳送喺美國高錕。

高錕喺獲獎後亦話,有賴光纖出現,令到佢得獎嘅喜訊,得以瞬間傳千里。

高錕喺60年代一篇論文、提出咗一種石英基玻璃纖維、可以進行長距離信息傳遞,建立光纖通信嘅雛形,奠下重要基礎。

不過在論文出現初期,根本無人重視,甚至刊登的期刊,亦只係用咗半頁紙介紹佢嘅理論。

但經過時間歷練,證明佢嘅理論革新咗通訊模式。現時全球嘅光纖數目,足以圍繞地球、超過二萬五千次,並且以每小時數以千公里計嘅長度增長。
///////////////////////
作為中大人,亦要自我懺悔。

當年亦有對校長表達過不滿,當時最主要的衝突,除了不滿來自校方對六四態度的含糊外,印象中,最多怪責是校長對中大要「四改三」,並沒有多大堅持。

由於當年只有中大是四年制,作為學生當然是有一個堅持,認為傳統不可破,無可發洩下只有找校長出氣,特別是我們眼中的校長是如此軟弱、如此不濟。

因此,在九三年,中大三十周年校慶開放日,出現高錕致辭時,幾個學生衝上台搶咪,抗議佢出任港事顧問。

當日校內好大聲音,要處分學生,但高錕無咁做。

少年時少不更事,以為息事寧人就是怯弱、隨和不與人爭利就是缺乏雄心,到人年紀大了,才明白這方是處世的大智慧。

到今天校長身患惡疾,才取得這個榮耀,我才驚覺原來當年在大學超市,見到校長同太太嘅背影,才明白這細少身形下,原來是一個巨人。

留言

匿名說…
如果冇光纖,
就冇cable,
冇cable,就冇cableTV
冇cableTV,你就冇得撈,
你份工幾十年前,校長就為你打左底,
你做過D乜野對校長不敬之事,自已反省o下啦!

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將