醜陋指標

真係要認衰,勢估唔到失業率突然急升到呢個水平。

唔怪得聯儲局之前要保持低息環境仲要維持一段長時間呢句字眼,就好像經濟學家所說,就業數字非常「醜陋」Ugly!

美國失業率升到雙位數字,是二十六年最高。

勞工部公布,十月失業率升到百分之十點二,是一九八三年四月以來最高,高於預期的百分之九點九,九月升零點四個百分點。

非農業職位減少十九萬份,多於預期的減少十七萬五千份。

令人意外的是,即使有現金換舊車計劃,工業界的削減職位,仍然高達六萬個,比九月分反而進一步惡化。

由雷曼倒閉到今天,美國已經削減左一共730萬分職位,剛好係全個香港總人口。

而工時未有改善,亦反映僱主現階段根本未有意慾叫員工加班,即係經濟未有太大起色。

市場共識係失業率仲未見頂,所以而家最多人講嘅係「Jobless Recovery」~!

華爾街日報做過一個統計,由二次大戰後到八十年、總共八次經濟衰退,發現原來失業率唔係好似經濟學家咁講,係一個Lagging indicator「落後指標」。

反而喺經濟衰退結束後嘅兩個月,失業率就會見頂!

不過今次情況明顯並不適用,以今年六月底經濟結束衰退為界線,按過去經驗,失業率應該喺兩個月就見左頂,但事實明顯唔係咁,所以話今次經濟周期,的確係脫離晒過去經濟學嘅理論!

唯一令人慶幸是,兼職的職位增加了3.4萬分,是連升三個月分。

這反映僱主面對增加的訂單及生意時,雖然要增聘人手,但由於不肯定增加的訂單是否持續,所以寧願先請兼職員工頂著。

經濟學家說通常這是勞動市場復蘇的先兆。

雖然有好兆頭,不過美國人似乎沒有多大心機耐性等奧巴馬發功。最新在Virginia 及New Jersey的議會選舉中,民主黨都先後失利 ,即使有奧巴馬親自拉票亦沒有好下場。

剛當選才一年,選民的聲音相信奧巴馬聽到了,第二輪刺激經濟措施短期大概可以落實。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」