「中國,你好」

「同學,你好!」

奧巴華訪華,出席同上海學生對話時,主動用中文同學生問好。

面對中國起飛,奧巴馬再次講到,美國唔會抑制中國,但希望兩國貿易更平衡發展。

中美展開一場人民幣攻放戰,內地對美國貨幣政策,已經由關注,變為批評。

首先開炮嘅係銀監會主席劉明康,佢批評美元持續貶值,加上利率超低,都鼓吹利差交易同投機活動。

因為咁對全球經濟復蘇,尤其係新興市場形成新衝擊。

而副財政部長朱光耀就不點名批評,美國貨幣政策不負責任。

佢話美元作為主要國際儲備貨幣,貨幣政策應要顧及全球需要。

有學者就認為,國際間大多聲明批評人民幣匯率,反而忽視弱美金,會引發更大問題。

目前中國持有超過兩萬億美元外匯儲備,其中有三分之二係美元資產,唔少意見都指,內地正部署分散投資,減料依靠美金。

事實是,奧巴馬此行,諾貝爾經濟學獎得主克魯明同樣關注。

作為一代貿易宗師(記著,克魯明取諾貝爾獎,不是表揚他預見金融海嘯,而是贊揚他對國際貿易理論的貢獻!),佢話領導人外訪、姿態多於實際,但總希望,奧巴馬就算唔喺鏡頭面前,私底下,都要向中國領導人表達人民幣問題。

克魯明話,全球貿易不平衡,中國有責任。

因為以中國經濟實力,喺全球經濟低迷時,竟然將人民幣同弱美元掛勾,咁會跨全球貿易,甚至經濟發展。

克魯明批評,中國無正視問題之餘,仲轉移視線,要求美國加息,減財赤咁會令美國失業問題上升,係唔負責任。

面對近日愈嚟愈多聲音要求人民幣升值,商務部亦回應指,外界要求某一個國家,將貨幣升值係唔正確,相信以貿易不平衡嚟論證人民幣匯率要升值,係毫無意義。

看來今次胡巴吹水會,仍有甚多變數!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)