和則兩利

有無計過自己行故宮要幾耐時間?

我前後去過兩次,首次十多年前,行了大半天。

第二次是今年初,由於想重溫多一次鐘錶館,加埋坐底飲咖啡(說實在,沒有想像中難喝....),前後用左兩小時。

那一國元首要用多少時間?

答案是半個鐘。

為了招呼奧巴馬到訪,故官特別關了館,不讓其他市民有機會親近。但這反而令這位領袖「無癮」,因為發揮不到他的個人親民魅力。

事實上,像華爾街日報等外國傳媒,花得最多篇幅就是說今次總統訪華處處受到限制。

與98年克林頓訪華時形成了鮮明的對比。當時,克林頓有四次直接向中國聽眾發表演講的機會,其中更包括一次不受審查的中央電視台現場採訪和對中國學生的數次演講。

「和則兩利,鬥則俱損;互信則進,猜忌則退。」

今次係奧巴馬就職總統後,首次同總理溫家寶會面。

雖然中美都話,佢哋喺世界上有重要影響的國家,但據稱溫家寶喺會談中表示,中國係唔贊成有關G2「兩國集團」的提法,因為中國要建成現代化國家,仲有好長的路要走。

溫總又說,中國不會同任何國家結盟,即使是強如美國的大國。

事實上,今次中美峰會後,大家會問,兩國係咪就人民幣匯率問題上,同床異夢?

會面前連番發炮,呢邊有劉明康樊鋼做打手,那邊就有蓋特納克魯明隔空發炮,不過到奧巴馬真正發言,反而令人有反高潮感覺,外國傳媒形容,佢只係輕輕帶過問題,算係滿足大家。

人民幣由緩慢升值到拒絕升值。值得留意係,奧巴馬政府,一直低調處理。美方只係不斷重復,滿意人民幣匯率表現,只係未夠咁話。

美國忍氣吞聲,因為自知弱美元成為話柄,但有留意奧巴馬講話,將來兩國匯率走勢,似乎講到出面。

奧巴馬講嘅,其實正係內地多次強調,重內需,加強經濟結構轉移目標。

但老調重彈,人民幣升值,不利出口。

但既然經濟回暖,結構要轉移,出口問題當然唔會再係包伏。

熟識國情人士話,人民幣匯率政策,係配合對抗海嘯嘅國策之一。

個人相信,中美其實暗瓦底有左共識,只係等大家回來後,各自睇時間做嘢。

既然要改,似乎都要等埋月底召開嘅中央工作會議之後,先會啟動。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」