棕櫚島驚魂

兩日前我地估緊新一輪危機觸發點會嚟自邊度,估唔到係來自油多、錢多嘅中東國家!

迪拜政府旗下「迪拜世界」,突然通知七十個債權人要押後還款,穆迪同標普都估計,好可能會變成破產收場!

迪拜世界由最幾年前「南征北討」,屬下「迪拜港」更取得「P&O」股權,點知因為當地樓價大跌四成七,加上油價由高位回落,但不少投資是在油價140美元以上投入,在沒有新的「油資」下,而家變成要以短債償還,結果幾乎拖誇成個國家!

外界以零一年阿根廷債務危機以嚟,最大主權國破產嚟形容事件!有外資銀行以震驚形容事件,連我地熟悉嘅匯豐控股亦受到牽連!

離債務到期日只有兩個星期,迪拜財政部突然要求旗下投資公司「迪拜世界」嘅債權人,容許一筆總值三十五億美元、喺下個月十四號到期嘅債務,延期還款半年。

聲明震驚整個銀行界,原因係市場之前一直揣測,政府出手會向迪拜世界注資、以免出現債務危機。

迪拜世界喺金融海嘯前大量投資喺銀行、地產同運輸航運,令佢地負債增加至近六百億美元。

而主要債權人,有唔少歐資、特別係英國四大銀行,包括滙豐控股、巴克萊、萊斯同蘇格蘭皇家銀行。政府已經委任德勤協助重組。

華爾街日報話,大銀行喺經歷舊年金融海嘯後,由於政府出手,已經將雷曼兄弟破產嘅教訓拋諸腦後。今次迪拜政府可以提醒銀行、咩叫做「道德風險」。

一向反應慢過人的標級機構,今次算快手,即時降低迪拜世界旗下多間公司評級,認為佢地有好大破產風險。

而迪拜嘅「違約交易掉期」,亦升至歷來最高水平,令迪拜成為全球第六個、最大機會破產嘅國家。

面對中東債務危機,英國銀行公會,去信即將到中東訪問嘅貿易投資及商務大臣戴維思,要求代銀行界出面,追收壞帳。

而受到迪拜世界延期還款影響,多個中東國家「違約交易掉期」急升,而區內融資市場亦幾乎全面凍結。

其中沙特政府下嘅「海灣國際銀行」,一批原定今日定價嘅五年期、五億美元債券,更出現罕有無法定價情況,發行人要押後發債計劃。

包銷商話,今次迪拜世界係嚴重事故,因此係需要採取審慎做法。

不過有當地銀行家話,其實近日經濟已經有明顯好轉,好似喺繁忙時間,唔止無的士,喺市中心搵個車位都無,因此質疑到底係政府無錢還,定係有心唔還!

我亦不大相信,其他阿聯酋國家會對今次事件會坐視不理,相信目前只是一個談判過程,只是中間可能有不少波折。

留言

pakman說…
Biggest bank in the UAE is HSBC.

http://www.zerohedge.com/article/just-how-scroomed-are-hsbc-and-standard-chartered-dubais-default

I am going back to my point that I never wavered from.

When you don't know what they are holding on their books... How can one buy its shares?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」