2009年11月10日星期二

封鎖

作為傳媒一分子,今日有兩宗消息令我們相當關注:

1. 胡舒立正底離職財經雜誌。

2. 梅鐸提出禁止Google 搜尋屬下網站。
/////////////////////////

總編緝「胡舒立」證實辭職,佢被證券界稱呼為「中國最危險的女人」,因為佢多次揭露中國股市嘅黑幕,促使當局要整頓證券市場嘅違規行為。

前後撓釀幾個月,作為「財經雜誌」創辦人,胡舒立最終係選擇辭呈。

「財經雜誌」證實,母公司「中國聯辦」,接受左胡舒立辭呈。新主編會由「第一財經周刊」現任主編何力接替。

華爾街日報引述消息話,胡舒立認為「中國聯辦」未能為雜誌提供充足資金、以及支持佢早前有關新疆民族騷亂嘅報導,
因此決定離職。

胡舒立將會出任廣州中山大學、新成立嘅傳播及設計學院院長。

不過華爾街日報話,胡舒立會同一間新嘅公司合作,以「財新」為名推出新嘅財經雜誌同網站。

報道話,胡舒立同電盈主席李澤楷已經進行左一年商談,計劃設立新互聯網新聞平台,有消息亦都話,厚樸基金嘅方風雷會出資參與。

「財經雜誌」一直以調查報道見稱,98年時創辦後,多次質疑官方觀點,經歷今次人事變動後,雜誌方針可能有變,最後誰也不是贏家。
///////////////////////////
說沒有贏家,下面這個例子可能也一樣。

多次批評搜尋器Google嘅新聞集團總裁梅鐸話,集團嘅網上報章收費後,會考慮封鎖GOOGLE,即係話讀者唔可以用搜尋器,免費睇新聞。

而家用google搜尋新聞,都會顯示出多間傳媒嘅新聞內容。

當中當然包括「新聞集團」旗下嘅報章,好似太陽報、泰晤士報、華爾街日報等等。

雖然集團較早時公布,會延遲出年六月,先實施網上版收費嘅計劃,但梅鐸話,一旦落實,就會考慮封鎖google,唔可以再好似而家咁,睇到免費版本。

梅鐸目標,當然是希望鼓勵讀者俾錢睇新聞。

呢幾個月,新聞集團同google嘅駡戰升級,指摘google提供免費新聞,係盜竊同寄生嘅行為。

如果旗下報章網上版要收錢,面對「英國國家廣播公司」等喺網上提供免費新聞嘅媒體,梅鐸無有怕話只要俾其他公司做得更好更有質素,就唔怕競爭。

又指對方新聞內容,係竊取自其他報章,可以控告佢地侵權。
////////////////////////
免費內容今時今日已是大趨勢、除非你有獨特內容,像WSJ或 FT LEX之類專文,那怕一年收你千多二千元,你都要乖乖付款,否則還是免費好了。

因此,梅鐸的如意算盤未必打得響。

順帶一提,今天我停止了再訂閱財經雜誌。

沒有留言: