新圍牆

11月9日係德國柏林圍牆、倒下20周年。

呢個象徵住東、西方冷戰、同德國分裂嘅重要標誌倒下之後,德國喺九零年重新統一。

德國前總統科爾話,身為德國人,德國歷史上唯一嘅驕傲就係統一。

德國統一,除左政治,經濟自由帶動德國同歐洲嘅發展。

當地大學做嘅調查估計,東西德合併成本2萬億歐元,即係相當於接近3萬億美元。

相信唔少人都認為值得,德國統一後,影響力大幅提升,經濟逐步全球化。

歐洲快速融合,愈來愈來東歐國家加入歐盟,目前歐洲有27個成員國,16國家都係用歐元。

自89年,DAX指數到依家,翻左超過兩翻,連同反映德國政府債券表現嘅REX指數,表現跑嬴黃金,同泛歐洲地區嘅指數。

不過,當地研究訪問咗前東德人意見,三成認同德國統一,有得亦有失。

人口西移,貧富懸殊,係德國面對問題。

在今天,多個當年有分改寫東歐、以至全球政治版圖既領袖,重臨柏林舊地,緬懷歷史。

要搵歷史代表人物、首選當然係前蘇聯領袖戈爾巴喬夫。

「Nothing is eternal in this world. The wall could disappear!」

呢一番話,就印證戈爾巴喬夫當年,有幾支持東歐民主運動。

戈爾巴喬夫果陣喺蘇聯,推動政治改革,佢嘅新思維,促成東歐變天。

由於戈爾巴喬夫無下令到、喺東德嘅幾十萬駐軍,武力鎮壓民主運動,結果令圍牆倒下,改寫了世界歷史。

對於呢個決定,佢話過,今生無悔。

今時今日,戈爾巴喬夫話,佢見一道新圍牆。

依家呢道新圍牆,而且唔再局限單一國家、仲巨大到遍及全世界,但偏偏各國領袖都低估呢幅新圍牆嘅威脅,大災難「逼在眉睫」。

呢幅新圍牆,就係全球暖化造成嘅「氣候危機」。

戈爾巴喬夫在「泰晤士報」撰文,話呢場危機,好比冷戰時期美蘇兩大陣營對峙,同樣涉及人類存亡,亦唔可以單靠任何一個國家解決。

但佢話,其實「世界公民」早已經察覺到呢場危機嘅嚴重性,要求各國政府聯手作出根本改變;「戈爾巴喬夫」點名、要求美國總統奧巴馬、中國國家主席胡錦濤。

要效法當年的全球領袖,順應民情,唔好再迴避歷史,親身出席下個月嘅「哥本哈根氣候會談」、聯手拆走呢幅新圍牆。

事實上,要數過去二十年最偉大、有有視野的國際領袖,戈爾巴喬夫是當之無愧。

今天,他提醒我們面對的新圍牆,各位又有幾多決心去將它推倒?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

三十而立的金管局:思良將

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」