買不起

民間對樓價聲音愈來愈強,擔心當局能夠調控樓市,連中央台「面對面」嘅主播柴靜都忍唔住要問︰

「作為幹部,你買得起樓嗎?」

「買不起!」

說的是人大財經委副主任賀鏗。

連做副部級嘅高官都負擔唔嚟。呢番言論引起內地網民熱烈討論,相關留言近二萬個。

有網民話終於有高官替老百姓抱不平。

有人就讚賀鏗係好官,因此佢先買唔起樓,否則如一些二線幹部貪埋貪埋,早已家財萬貫。

但更多人係身同感受。

人民銀行做嘅調查亦顯示,近六成八內地居民認為,現時樓價高到難以接受。數字比上季,多咗2.1個百分點,

連續第二季上升,不過同時多左人認為,樓價會繼續升,近四成六居民預期,出年第一季樓價會繼續升,比上季高4點7個百分點。

近期地王一塊貴過一塊,單係最近北京中央別墅區,國有嘅大龍投得以超過50億元拍出。

賀鏗亦不得不承認,樓市確實存在泡沬,地方政府有責任。

隨著中央出手,民眾冒著大風雪,通宵排隊買樓嘅情景,有機會冷卻。

更重要是瘋癲炒風吹至「天子門下」,12月頭半個月,首都北京二手樓成交繼續破頂,超過二萬宗,按月升近六成。業內人士估計,成個月成交會突破四萬宗。

而北京樓價亦繼續升,每平方米達到一萬三千七元人民幣,比11月升百分之四。

你說溫總噎得住這啖氣嗎?

因此有不少分析都預計,下一步中央會重點調控,樓價過高大城市,可能收繄第二套及外資買樓。

不過似乎政府對出重招調控樓市仍有點投鼠忌器,一方面是驚過分落重藥,會削弱剛復蘇的內需,令負上不能保八的責任。

更重要是地方政府根本有很大動機推高樓價地價。在地方三角債愈積愈重的情況下,地方根本不能接受樓市崩潰。

所謂上有政策、下有對策,中央的指令根本不能用於朝野。

張五常認為目前好難判斷樓價係咪偏高,佢認為近期樓價急升、部分原因係利率下調,亦唔可以排除外資到中國搵避難所,而家樓價基本上係返到去兩年前、政府刻意打壓樓市前水平。

佢直覺係樓市喺上海世博呢啲利好消息推動下,應該會有支持。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將