不再迷失

當今天我們談量化寬鬆,少不免都會講到要避免日本「迷失十年」的慘痛經歷。

不過日本都有望打破這個厄運。

在十二月第一日,當所有市場焦點都放喺中東局勢時候,冷不防日本央行突然開左一個緊急會議。

呢個會議完全殺市場一個措手不及,因為勢估唔到,日本央行突然落咁大決心,推出十萬億日圓、為期三個月定息操作,目的就係要對抗通縮。

這個緊急會議背後嘅靈魂人物、是上任不足三個月的日本現任總理「鳩山由紀夫」。

其實數番06年嚟,三年間日本經歷左四個總理,安倍晉三、日本李嘉誠「福田康夫」、仲有麻生太郎,到今年九月,先由鳩山帶領民主黨擊敗自民黨。

不過鳩山今次對日本央行施加咁大壓力,唔同止令佢同現任行長白川方明之間嘅關係進一步拉緊,亦令市場關注日本央行獨立性係咪同到威脅!

有呢個估計一啲都唔奇,好似金融特任大臣「龜井靜香」,就話對央行嘅行動非常失望,仲話日本央行剩係識得「瞓」,
頭腦唔夠清醒。(呢句擺明係偷青姐「金句」!)

經濟學人話,鳩山同前任唔同,係至少表現出願意承擔。

雖然市場不滿十萬億日圓嘅定息操作,認為規模太細,只係佔GDP 百分之二,不過佢地認為至少政府針對過去不足,最少都係走「啱」左第一步!

今年四月以嚟日本再次陷入通縮,政府已經一直比壓力央行,認為之前實施嘅量化政策作用有限,加上近期日圓持續強勢、需要擴大量化寬鬆政策。

而鳩山副手、現任副總理「菅直人」,各位不要少看此君,他更被認為係有力統領政府,去打呢場「抗通縮戰」。

鳩山亦已經承諾,會提出追加預算方案,主要係針對中、小企同提供就業援助。

市場對鳩山上任前、其實一直有啲擔心,特別係驚佢會推出一啲措施會針對商界,不過隨著佢呢個星期嘅表現,可以話挽回唔少信心。

而市場更用「腳」投票,日股更重上一萬點,係五星期高位。

所以話,其實要瞓醒唔止央行,日本政府都喺時候醒醒,否則到出年七月又係大選,相信大家都唔想未夠一年、再換多個總理。

留言

亞羊說…
錢真能解決問題嗎??

咩... 咩.... 咩...

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將