停頓32分鐘

星期四美股大跌,今日開市前散戶都做足準備,開頭見指數開遲兩分鐘都覺得奇,點知到開市後,等下一分、又一分,直頭成半個鐘恆指都唔郁,大家就知大件事!

指數就係停喺呢個20514點,足足32分鐘,成個股市都變成一片混亂!散戶唔夠膽入貨、買左窩輪又唔知會唔會被收回,連發行商都唔知點開價!

最令人激氣,係負責編制恒生指數嘅恒指公司、遲遲無向市場發布資訊,最終要喺足足七個鐘頭之後、先話相信同系統喺接收股價方面唔正常有關!

其實港交所啱啱上星期先upgrade交易系統,將交易量倍增到每秒3000個買賣盤,以我們的報價系統為例,亦要自己加大個SERVER 先可以接受咁多資訊。

可能正係咁,先令恆指公司死機。

依家股市交易期間,港交所有三條專線,不斷向恒指公司提供成分股嘅股價資料,正常情況恒指公司系統,最多每15秒就更新指數。

事後,港交所下令,所有喺10點30點30秒之後,20500點收回價嘅牛證做嘅全部買賣都要取消。

咁成件前後半個鐘,到底損失左幾多錢?

初時都有唔同版本,有發行商甚至估計損失達到幾千萬元!

不過最後揭曉.....
五萬蚊唔夠!

涉及金額雖然細,但交易所聲譽事大,加上遇上大跌市,散戶頭半個鐘都係無所適從,咁有咩好啲辦法?

用最簡單比喻,股分停牌,相關既衍生工具自然會暫停!

所以出事期間,港交所應該考慮,暫停指數相關產品嘅交易,咁做可以較為公平。

話說回來,指數停頓,不過股分繼續有得炒。

仲唔係配合今年投資主題: 炒股唔炒市!!!

雖然話,唔少大行,機構投資者,內部已經有系統另計指數,無需要依賴恒指公司。

但今次指數停頓事件,引起各界不滿。恒指呢個歷史遺留產品,仲有無需要保留,又引起爭議。

六十年代,何伯引入恒指,令恒生品牌發揚光大。

恒指四十幾年前,由一百五十點,升到最高三萬點樓上。但其實近年背後,恒指地位已經有暗湧。

有無需要再用恒指,其實早幾年前,已經到左決定階段,話說當年恒指公司堅持唔俾國企納入藍籌,事件仲鬧上特首辦。

當年背景係,國企做唔到成分股,當局擔心影響港股成交之餘,亦被外界質疑恒指代表性。不少基金改為幫親其他指數,所以當日政府的碓諗緊,由交易所另制指數。

由於鄭海泉,同柯清輝最終願意就範,港交所指數暫時無需要面世。

但中環界話,大戶一直唔用恒指,亦批評恒指改革後,大部分時間有入無出,變為「俾面指數」,經過今次事件,交易所大可以把心一橫。

所以話有一級既交易系統、有一級既交易平台、都要有個一級既指數公司、先可以應付金融中心既挑戰。

放長雙眼吧!

留言

亞羊說…
指數壊了又怎樣??

那不看期指嗎??

真笨...

咩... 咩... 咩...

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)