天書

一百頁既股東致函書,寫左四十五年,今年投資者又可以學到咩?

巴菲特話唔好期望有新既投資法則,因為佢既投資心得係「歷久常新」。

好似第一個心得都講左好幾十年,就係「恐懼就係你既投資良友」。

無錯,呢句說話,講好似好易,不過你又做到幾多?

道瓊斯指數喺零八年十月,跌穿七千點,當時巴菲特公開呼籲投資者入市,佢介身體力行,買入高盛同通用電氣股分,當時佢被批評魯莽同誤導公眾。

而家呢?高盛同通用帳面回報以數十億美元計,而巴郡公布既09年業績,盈利反彈六成一,巴菲特最重視既帳面值,亦升左兩成創新高。

如將當時投資大市、連最保守既指數基金,回報都超過兩成半。

巴菲特再次證明,「當所有人沽貨時候,就係入市良機」。

第二法則就係了解你既投資,唔好信「陌生人」推介,就好似聽左股評人推介就買入股分、最終肯定係要付出高昂學費。

當然如果做足功課就例外,好似佢聽從拍檔查理建議,喺前年入股比亞迪近一成股分,一年幾落嚟,巴菲特話投資回報增加左七點五,價值仲高過強生同US Bancorp。

巴菲特又提到作為一間為金融機構既行政總裁,最重要職責,應該為「風險管理」負全責,如果將呢個任務交比下屬,就係疏忽職守,呢啲金融機構嘅董事,無能力做好佢嘅職責,就應該另謀高就。

金融危機令雷曼倒閉、AIG重創、華互銀行被併購,投資者血本無歸,但呢啲公司嘅行政總裁同公司董事,就無乜損失,令巴菲特感到好不滿,認為佢地要付全責,「苦果」唔應該由公司股東或者保險公司承擔。

對於美國樓市,巴菲特投下信心一票,認為大約一年左右嘅時間,美國樓市問題將會獲得解決,雖然房屋價格仍會遠遠低過樓市泡沫時期嘅水平,樓盤嘅賣家或者按揭放款人,都會受到損失,但樓盤買家就會受惠。

投資者鐘意睇巴郡股東書,除左係有唔少投資心得外,股神幽默精警既至理名言。

好似喺提到巴郡發行新股收購Burlington時,巴菲特話佢享受發行新股既感覺,就好喺手術床上、準備接受結腸鏡檢查一樣。

講到接班人,巴菲特用「我既死期」去形容,即係話自己仲在生一日,大家都擔心接班人既問題。

最重要係、佢話好在自己工作唔係要「眼明手快」,以而家狀況應付目前既工作仲係綽綽有餘。

提到即將喺五月舉行既股東大會,巴菲特只有一個建議:「搭火車」!

留言

亞羊說…
"坐艇"

咩... 咩... 咩...
匿名說…
昨天晚上看张一鸣说现时的楼市还没到如常1997 的疯狂情况,汇报次言差儿.
在1997, 买楼是一个价单,先到先得, 所以要排队打尖, 但今天,卖楼方法是很不同,推出单位数目&价单是不请不楚,发展商用市场的心理用最高的平均价卖出最多单位.
还有给代理佣金性质是发展商跟以前也不一样,现在可是为他们的推广或宣传费用.
政府高官从来没有到售楼处看,永远都是纸上谈兵, 政策不是时间不当或是不到位. 请官员多检讨. (1+2=3)

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)