前奏

上星期先說過居屋政策不變,政府近日對居屋態度似有軟化跡象,提出一次過推出貨尾單位。

樓價一路升,政府最新提出,將合共四千三百幾個居屋同夾屋貨尾單位,推出市場發售,直接增加市場上嘅中小型單位供應。

政府話,咁做唔係為壓抑樓價。

對於呢步係咪復建居屋嘅前奏,鄭汝樺強調,政府對用公帑資助買樓嘅做法要好小心,唔可以倉促、政府會因應市況見機行事。

而家等賣嘅四千個居屋,有三分一喺天水圍,其餘主要喺油塘同馬鞍山,大部分單位已經空置達10年。

兩批貨尾加埋,有4300幾個單位,但係,單單係一個將軍澳夾屋叠翠軒,不足一個星期,已經破紀錄派出18萬份表格,呢批貨尾算係多定少?!

最吊詭嘅係,政府仲要補多一句:話咁做,唔係為咗壓抑樓價。可想而知,政府究竟驚樓價升、定係驚樓價跌?

事實係、唔使等政府活化,二月居屋成交迫近一千宗,係四個月新高。

金額計更係突破十五億,係九七年以嚟最高水平。

炒風亦蔓延到居屋市場。上個月二手居屋摸貨,升到五個月黎最多。全個月十單,有九單都獲利。

對於呢類丟空多年的單位,居然都吸引了如斯多的市民興趣,可以肯定的這類中價樓是有市場,而私人發展商是不能提供的。

說來令人費解,預算案後先由林鄭出來為樓市/ 地產措施解晝,先由土地供應入手。不過見社會反應不大、樓價反而愈炒愈高,現在就由鄭汝樺接力,一次過盡推居屋之餘,仲留下尾巴,似乎呢場樓市博奕仲未完。

有分析話,今次係政策轉變既前奏,雖然新樓平均每宗成交額達到七百七十萬,遠高過居屋平均價二百多萬,理論上唔會影響一手市場,不過佢地關注今次係政府回應社會訴求,提醒六月後可能再有新措施出台。

簡單講就是一旦市場反應過分理想,政府仲有機會對復建居屋說不嗎?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)