蓋旋風

突然改變行程嘅蓋特納,到北京前,先旋風式訪港。

佢坐嘅七人車,到過禮賓府,同特首曾俊權見面,財政司司長曾俊華亦有出席,會面歷時大半個鐘。

會見本地領導人本無可厚非,但最令人奇怪的是,蓋特納在見兩曾之前,先見過老董同老任。

點解會係任志剛? 為何陳德霖又無分?

據聞蓋特納同任志剛早已相識多年,當時他的中文名仲係叫「高逸然」。

蓋特納在03年出任紐約聯儲銀行前,十多年來都是在財政部下任職,曾研究過97年亞洲金融危機,並參與制定印尼、韓國和泰國金融救援計劃,因此同當時熱心參與處理區內危機的任總相熟,並不稀奇。

唔知陳德霖點諗?

話說回來,蓋特納抵達北京,即同副總理王岐山在機場會面。

財政部話兩人交換左對中美經濟關係、以至全球經濟前景既睇法,雙方亦訂出新一輪中美戰略和經濟對話、五月會喺北京召開。

雖然早已預料中美已經依足劇本辦事,但令人驚異是方案內容:紐約時報就報道,內地好快會有宣布,幾日內,當局會宣布人民幣匯率改革方案,新一輪改動,更會係零五年「721」模式翻板,包括將人民幣一次過輕微升值(2.11%),兼擴大單日波幅,但會強調,嚟緊人民幣可升亦可跌。

今次匯改,將係人行勝利,佢地一直主張人民幣要更大彈性嘅意見,被領導人接納。

輸家,當然係商務部。

綜觀今次安排,數日內完成,再拋出一個零五模式,政治藝術盡在不言中。

由拍檯,到握手,有理由相信,中美各有特使背後發功。

人行派大勝一仗,對美國嚟講,商界亦成為贏家。

話人民幣被低估四成嘅克魯明,近日隱形。相反,羅奇,羅傑斯主和派,顯示主攻中國在於要務實。

蓋財長今次U TURN雖未致於「肉酸」,但相比之下,前朝保爾森,老練之餘,用中國通形容佢,適當不過。

到訪中國超過七十次,王歧山,周小川係佢老朋友。

保爾森話,中美緊張既局面係時有發生,但最終都會取得共識,佢自己就試過在大選年,力拒國會立法懲罰中國要求,最終成為中國「朋友」,亦靠著呢層關係,總算在金融海嘯之中,仲可以搵老友出手接貨。

都說在家千日好,出外靠朋友。

留言

匿名說…
Who is 曾俊權?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將