智能「叛變」


盛傳了近一個月,Palm終於揭曉花落誰家。

不是市場盛傳華為、也不是聯想或HTC,而是全球最大個人電腦製造商「惠普」。

HP以每股5.7美元嘅現金,向Palm提出收購,總收購價達到12億美元,比Palm喺星期三收市價,有兩成三溢價。

Palm會整合到惠普嘅個人電腦業務部門,預計屆時Palm主席兼行政總裁魯賓斯坦會繼續喺公司留任。

華爾街日報話,Palm嘅股價喺過去一年,累積跌超過53%,因此Palm嘅賣價相對唔算貴。

不過惠普收購Palm要承受一定嘅風險,主要係佢仍然蝕緊錢,喺智能手機市場更不斷被iPhone及黑莓搶佔,舊年喺智能手機市場嘅佔有率,下跌到只有百分之1.5%,比零五年時足足跌咗兩個百分點。

雖然呢個市佔率、比起惠普喺智能手機市場嘅佔有率0點1%,已經高好多,但兩個弱者加埋,係咪就可以喺呢個市場突圍而出,有好大疑問。

或者好似惠普咁講,Palm嘅「WebOS」作業系統,可以為公司提供一個理想平台,增加佢地喺智能手機市場嘅競爭力,同創造多種流動通訊裝置。

有分析員,WebOS系統嘅智能手機「Pre」,喺舊年年初推出時,一度被譽為iPhone Killer,不過銷售只能說是強差人意。

WebOS其實是繼承了Palm的優良傳統、開機快,運行速度理想,不像Window Mobile放置過多不必要系統,實質頗有iPhone影子。

或者唔可以完全歸咎產品本身,華爾街日報就分析,Pre失敗主要係拍著個差嘅電訊供應商SPRINT,如果改投AT&T或者 Verizon,結果可能不一樣。

對於HP來說,今次可以說是一場智能「叛變」,亦代表在智能手機市場的再起步。

回想早在02年,HP推出了ipaq 2210,可算當時最流行、最先進的PDA,當時自己亦入手了兩部,事隔七年仍然運行良好,只是WM實在運行過慢,根本不能與今時今日的iPhone及Android比較。

所以有分析指,今次收購最大輸家,可能是一直與HP合作的微軟。

反而HP 在05年找來了Mark Hurd接替Carly Fiorina出任CEO,居然可以搶佔Notebook及Printer市場,去年更超越了對手IBM成為收入最高的科技公司,顛覆了Jim Collins 在 "How the Mighty Fall"中有關IBM及HP的強弱對比,有時間應該再談一下Mark Hurd這個人。

留言

亞羊說…
意外驚喜...

咩... 咩... 咩...

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)