政治把戲

匈牙利新政府上星期「自我引爆」、話面臨希臘式嘅主權債務危機,結果觸發歐元急跌,

知道後果嚴重,新政府償試降溫。

匈牙利國務卿「瓦爾加」形容有關官員對財赤嘅言論係跨大咗,事件實屬不幸。

經濟部長亦重申,有信心可以喺今年內、將財赤降至本地生產總值百分之三點八,政府正考慮明年開始,開徵百分之十五至二十既「家庭稅」。

這個「不幸」,後果相當災難性,環球資產又蒸發左一萬億美元。

不少分析都認為,匈牙利新政府上台一個星期,今次刻意跨大財赤既言論,目標只係要國民、為嚟緊嘅削減財政開支作好心理準備。

跟據歐盟預測,匈牙利今年既財赤,佔GDP比重只有百分之四點一,唔單止遠低於希臘既百分之九點三,比起歐盟平均百分之七點二,亦低好多。

就算計公共開支,亦只佔80%以下,比起希臘1.4倍,情況好得多!

穆迪已表明,唔相信匈牙利係下一個希臘,匈牙利前任財長亦已經否認新政府既「造數」既指控,話只係現任政府無法履行競選時既承諾、而作出既「政治把戲」。

紐約大學教授魯賓尼話,政府公開談論債務違約,係無建設性,今次問題只係新政府將財政問題歸咎舊政府。

令人矛盾的是、金融時報提出,匈牙利的經濟貨幣政策、可能正是歐豬五國的出路。

08年當時的政府面對經濟困境以及財赤惡化,當時已經向IMF承諾可以控制財赤,靠的除了是當時社會主義政府強烈的政治決心外,兩年間將貨幣Forint眨值六成七,雖然令外債增加,低同時就是加強競爭力的最好方法。

如果真係要有樣學樣,歐元前景.........

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將