豬二十之世盃外交

知唔知G20領導人喺多倫多,最搵得多人幫忙係咩事?

多倫多旅遊局,連日嚟就收到多國代表團查詢,到底邊度係睇波最好地方!

原來係世界盃!加拿大自從四分一世紀前打入過總決賽後,一直同世界盃無緣,當地人都唔多興睇波,不過包括美國總統奧巴馬、英國卡梅倫、德國既默克爾、以至嚟自亞洲既菅直人同李明博,都係標準球迷,所以世界盃就成為唔少領袖會談前既開場白。

講「迷」,奧巴馬可以話係表表者。佢同卡梅倫雙邊會談之際,財長蓋特納就出出入入,原來係通風報信話比佢聽美國對加納戰果。

之後奧巴馬更入左間房睇加時賽,白宮幕僚長「伊曼紐爾」催促佢南韓總理李明博、正等佢雙邊會談。奧巴馬就話要比多五分鐘,因為戰情實在太緊張!

講戲劇性就一定係英德大戰!英國首相卡梅倫、同德國總理默克爾,仲約埋睇電視直播。

結果一球世紀問題球、令英格蘭輸一比四,默克爾仲要安慰卡梅倫,為球證對英格蘭嘅誤判,向佢表示歉意。

見到啲領袖睇波睇得咁入神,我開始了解,點解今次外界批評今次G20峰會無料到!

唔怪得有人話今次係「豬二十峰會」,即係講多過做!

看完八頁的聯合聲明,相信大家都同意是整個會議最具體的結果,結果是最後關頭、包括德國等國家都支持控制財赤,爭取喺二零一三年將赤字預算減少一半。到二零一六年,令負債率趨於穩定。

不過美國總統奧巴馬就大力主張刺激經濟,以確保經濟增長。

雖然美國都有嚴重赤字,舊年就有一萬四千幾億美元赤字,但就堅持走刺激經濟路線,認為政府減少開支,好可能會重蹈一九三零年代大蕭條嘅覆轍。

最終峰會採取折衷方案、既實現減少財赤目標,亦允許各國自行決定,刺激經濟計劃實行到幾時。

華爾街日報專登搵左前IMF首席經濟師、即係上星期我地拆局好書「13 Bankers」位作者Simon Johnson,逐頁逐行去解讀呢分G20聲明。

對於會前各國不斷放風、話會喺會上提出收緊銀行資本同建議開徵銀行稅,Johnson批評完全係一場「政治Show」,特別係對於聲明提到銀行大幅提升資本,
Johnson話所謂「大幅」,就係大到足以比傳媒留意、但又唔會對銀行有實質影響!

對於大會唯一成果,就係聲明中寫明爭取要喺二零一三年、各國將赤字預算減半,曾經喺IMF做過既Johnson,呢個肯定係IMF滅赤「鷹派」既功勞,但就似乎係過度反應!

Johnson話,G20既領袖其實只係依靠一個「救星」,就係國家主席胡錦濤,但佢理解北京其實正係為Overinvestment同Overcapacity而苦腦,佢唔知胡主席係咪過於禮貌、而唔將呢個問題帶到大會上?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)