無聲的海嘯 2.0

在兩年前金融海嘯爆發前,經濟學人以「無聲的海嘯」形容可能出現的糧食恐慨。

豈料之後出現了真正的金融海嘯,全球需求大為收縮下,「無聲」變成「無聲無息」消失。

兩年多後的今天,這場「無聲的海嘯」又有風雨欲來之勢,觸發點卻是遠東的俄羅斯。

俄羅斯一向係全球第三大、小麥出口國,但百幾年嚟最嚴重嘅旱災,令小麥產量少咗兩成,山火令失收更嚴重。

俄羅斯為咗保護國內供應,一改口風,總理普京簽署禁令,今個月中起、到年底,禁止小麥、大麥、粟米、麥粉等穀物同產品出口。

而喺上個月、已經實施新小麥出口管制嘅烏克蘭,亦有意效法。

俄羅斯嘅決定,即時令周五美國芝加哥期貨交易所嘅小麥期貨價格再飇升,創廿三個月新高,小麥期貨今個夏天已經急升超過七成。

金融時報已經即時指,任何禁令根本唔會增加供應,普京的做法不單令國際小麥價格飊升,就算國內炒家一樣會囤積居奇,俄羅斯國內一樣要面對價格上升的苦果。

但奇在小麥期貨,喺上星期一度突然升至每「蒲式耳」八美元後,價格突然單日轉向,收市急跌8%!

原來吊詭的是,作為美國作為全球最大嘅小麥出口國,未來幾個星期就係播種期。

眼見歐洲小麥失收,價格上到兩年新高,有美國嘅農夫有意種植多一成嘅小麥,增加收入。

不過有分析員已經指出,全球小麥供應、實際未見緊張,近排價格嘅升勢,只係同股市一樣,單純受資金推動。

作為全球主要嘅糧食入口國沙特阿拉伯都認為,美加、以及中國同印度,農作物種稙仍然良好,今年嘅小麥收成,預計亦會比舊年多一成六,存量亦足以應付到出年四月,相信全球唔會出現類似07年時嘅糧食危機。

所以一旦俄羅斯降雨量增加番、提早撤消出口禁令,美國農夫又增產嘅話,恐怕出年小麥會嚴重供應過剩,再推低價格,到時不單炒家損手,農夫更會是得不償失!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將