世盃後遺症

世界盃期間,南非唔單止盡力做好賽事,同時亦向外宣傳當地係最理想既投資地點,估唔到咁快就有回報!

持有Nedbank五成二股權既主要股東OLD MUTUAL表示,正就出售股權,同匯豐獨家商討,一旦成事,匯豐需要向佢地在內股東,收購最少合共七成股權,外界指,按市值計最少要六十八億幾美金。

其實滙控行政總裁紀勤、一早都開晒聲話睇好南非,佢之前自創既「靈貓六國」(CIVETS),分別就係哥倫比亞(C)、印尼(I)、越南(V)、埃及(E)、土耳其(T)同埋南非(S),原因係當地有大量年輕人口,經濟多元化,加上政治環境穩定,肯定有前途喎!

其實原因都有些牽強,前兩個原因都仲勉強收貨,但說到政治穩定,就好難令人信服。

或者倒轉說,是現有新興市場已經有過高溢價,要用低P Book買貨,唯有揀些更高風險的市場。

看看NEDBANK,係南非第四大銀行,市值大約九十八億美元,規模也不算大,但就先後吸引到渣打同滙控兩大新興市場王者睇中,先後提出收購,原因不外乎Nedbank無論喺企業同零售銀行業務都有優勢。

本身面對減債壓力,OLD MUTUAL話,揀匯豐係佢地屬國際級銀行,由佢地收購符合南非利益。

對於滙控今次部署打入非州市場,大行普遍都話策點正確。摩根大通計過,若果滙豐嘅收購價有兩成半溢價,收購整間NEDBANK,要動用112億美元,市帳率去到1.96倍,高過滙控嘅1.3倍,但收購就有利連貫非洲同亞洲業務,提升價值的成效。

其實我話最有眼光反而係工行,佢地早喺08年已經入股當地最大銀行Standard Bank兩成股權,當時大家都唔明白點解工行要咁做,而家就終於發現、原來佢地早行左兩年時間!

不過今次匯控收購未必一帆風順,金融時報Lex話,雖然當地表面係歡迎外資入股,但佢地最近就表明,唔希望有過多本地銀行被外資收購,睇下紀勤最終係咪真係可以買到呢隻靈猫!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)