匯率戰爭


縱然在各國努力保持低息環境,令資金出現「禾雀亂飛」局面,但經濟疲弱失業率高企始終係不爭現實。

點樣保持競爭優勢,變成係每個國家都面對最迫切嘅問題。

讀過點經濟都知、要刺激經濟,最簡單直接方法莫過如將匯率眨值,同樣的經濟實力,一旦將貨幣眨值一成,即時提高出口同貿易競爭力,最簡易不過!

因此近日,不論日本、南韓、台灣、都實施一系列干預匯率行動

中美每一次對匯率既爭拗、更係觸動全動金融市場神經。

巴西財政部長曼特加警告,一場匯率戰爭已經爆發。

連國際貨幣基金組織都話,雖然情況未去到「打仗」咁嚴重,不過的確值得關注。

中美貿易問題已經成為左匯率戰一觸即發既借口,華爾街日報一項最新調查,認為自由貿易會損害美國經濟既比例,由十年前既32%增加至53%,而且令人擔心既係、愈高收入既人,對自由貿易愈有保留!

好明顯,美國國內上至總統下至平民,都將匯率成為經濟疲弱既借口,近日美國同南韓以至哥倫比亞蒂結的自由貿易協議、分分鐘會胎死腹中。

呢種保護主義抬頭、其實先可能係觸發全球雙底衰退的最大可能。

所以總理溫家寶、接受CNN訪問時,都特別提到人民幣匯率問題,話係美國部分人、完全唔了解中國情況,佢話唔應該將問題政治化。

但面對匯率問題日益政治化,要化解又談何容易? 而且加入地緣政治的因素,就令情況更複雜化。

大家不會以為近日釣魚島事件同中日沖突是偶然吧?

內地已經有民族主義的聲音,提出中國應拋售美國國債以作報復﹐但中央實際是希望通過買入美元來阻止人民幣升值的﹐如果反過來買進人民幣而拋售美元﹐就會推高人民幣匯率﹐這正是美國政客希望看到的。

較有可能的做法是、中國減持部分美元資產﹐同時買入其他貨幣,令美國感受下被減持的滋味。

見到溫總同希臘總理呢張相,更令人強化這種看法。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)