香港站. 停

有感於今年人民幣業務發展一日千里,但普遍市民對真正人民幣業務帶來的商機仍然不甚了解,我們今個星期製作了五集「人民幣. 香港站」,由人民幣在港存款及結構產品、結算業務安排的商機、以至小QFII及港元日後的存廢作出討論,希望引起更多人注意!

豈料這個香港站才剛動車,又已經要被「叫停」!

金管局昨夜突然通知銀行,開展只有數月的人民幣貿易結算額爆滿。

多間銀行都向我們表示,今次事出突然,亦唔明點解喺商討增加額度期間,要突然叫停。

連最大銀行之一恆生一姐都話,唔明點解結算額度,突然爆滿!

由於人行唔肯增加額度,金管局已經啟動掉期協議,俾唔夠人民幣資金銀行向金管局拆入。

其實事件背景是始於今年七月、人行,同金管局擴大清算協議之後,本港人民幣業務出現高速增長。

存款大增之餘,多間銀行推介後,用人民幣貿易結算更大幅增加。

好像金管局在九月仍表示中銀香港貿易結算額度只係用左一半,但十月就全數爆滿?

一個月用左四十億,除左反映需求大,有經濟師唔排除仲同炒賣升值有關。

本港目前提供人民幣離岸現貨報價,匯價一直較內地高,較早前同內地差距更高達超過一千點子。

這顯示香港成單邊炒人民幣升值市場,令內地有介心。

值得留意係,原本話到本港發債嘅財政一直未落實,而小QFII回流機制,亦未啟動。

其實有理由相信,近幾個月本港情況令內地覺得過左火,當局可能放慢本港人民幣業務發展。

對於今次事件,不少銀行坦言當局對事件透明度不足,有銀行甚至怨言根本不知貿易結算有額度限制。

我們認為,金管局需要就今次事件負上責任!

還記得陳總上星期說過、要誠信,唔閃閃縮縮,唔講得,就企硬,寧願唔講!

貿易結算額爆燈,由於人行唔加額,先被逼啟動掉期協議安排,咁大件事,銀行界話,離譜,有無搞錯。

咁重要、咁影響銀行大事,金管局寧願閂埋門,隱形發言,試問點唔會繼續引嚟無限揣測!!??

金管局第二錯,係八十億限額,因為原來好多銀行唔知。二嚟,八十億對我同你好多,但貿易結算,數目其實不大。

金管局一方面多次話,貿易結算反應好,但對八十億呢個可能好快乾塘限額又無及早警示。

錯估形勢,就係第二宗罪!

好明顯,今次事件係有人心紅,以為咩都得,點知百花齊放程度遠超預期。之前有無提下銀行呢? 又有無同人行摸底呢?

第三宗罪,當然係無做好管理預期。國有國策,今日可能一,聽日可以二。直通車一役已經係例子,無學好教訓,七月嚟,一面倒高調吹谷,結果全民皆人仔!

銀行界話,人行今次明顯係急剎車,未來兩個月係關鍵,但要有心理準備,咩人民幣報價,小QFII,可能無想象中咁快實現!

之前高追左2388的投資者,我讚成你操上IFC!
//////////////////////////
製作完這個「人民幣. 香港站」後,古素蘭亦離開了我們的團隊,展開她事業生涯另一挑戰!

Yoko, Take care, all the best!

留言

pakman說…
Well...

Does that mean without new supply of RMB into HK's off shore mkt, the off shore (ie. free mkt) exchange rate of RMB will rise even faster?
匿名說…
唔係又多一個跳槽去其他台呀嘛?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)