必先瘋狂

伯南克真是一個惹火人物。

聯儲局量化寬鬆政策,又成為共和黨攻擊目標。一批議員牽頭,同多名經濟學者,喺報章發表聯署信,要求聯儲局撤回量化寬鬆政策。

其實封信內容都唔多使點睇,不外乎係干擾貨幣基礎穩定,引發通脹之類。

那伯南克又有否支持者? FT的 Martin Wolf就大力撐伯南克,認為QE2不會構成惡性通脹,佢提出當銀行可以透過「愚蠢借貸」,憑空創造出金錢時,那為何美聯儲為滿足公共需求而出台的舉措卻會導致災難呢?

相反,馬丁.沃夫認為當銀行不再借貸,廣義貨幣供應無增長時,美聯儲正是做應該要做的事情!

不過佢亦承認QE並非最理想方案,至少就會犧牲左整個債市。

這就正說中了問題重心,QE2其中一個不解之謎!

聯儲局上周五啟動印鈔機後、債息不跌反升,十年期債券息率由低位兩厘三、四,直至今日升穿2.8厘呢個兩個月高位,反映QE不但唔能夠推低利率,反而令息口加左接近半厘。

其實呢個正係QE2撓亂債市既代價,長息升除左因為投資者、特別係外國既中央銀行開始對美債失去信心外,QE構成既通脹預期,反而令資金由債市撤離,最終令債市提早爆煲!

伯南克雖然話,印鈔行動要推低長息,維持利率低水平,但銀紙未正式印,十年債息已經升上,以長息嚟緊走勢,買升多過買跌。

通脹預期升溫,利率掉期用嚟保障投資者息率進一步上升嘅成本,較之四月時,升左八倍。

當然目前要要搞清債息升,到底係通脹預期升溫,定係長債需求下降、債價下跌所致。

彭博調查話七成幾受訪者,唔信印鈔救到經濟。而事實係,美國債市,的確醞釀爆煲。

近兩星期,美國傳媒先後傳出,對沖基金開始大手沽垃圾債,近日機構投資者亦暗中大手減持州政府債!

州政府債務問題,坦白講,仲嚴重過歐洲主權債危機,州債一旦出事,市場恐怕,美債就此玩完,所以最近一個專業投資者調查,原來有四成意見估計,下次伯南克出手,好大機會會買州政府債!

這就像Wolf所說,上帝欲讓人毀滅,必先令其瘋狂!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)