熱錢基地

有留意央視,連續兩日做左兩個專題,講熱錢流入內地。

而這個熱錢來源地,正是本港特別行政區。

在深圳羅湖一出關,賣既唔止係DVD或者係煙酒手信,原來仲有係數以百萬、甚至過千萬既巨額生意。

中央台「放蛇」,問一間兌換店說要換了二千萬。職員居然亳不猶疑說:「沒有問題!」

更令人震驚係唔止兌換店猖狂,喺羅湖出入境大樓,一啲唔起眼、只係賣香煙、賣生果、甚至服裝店,都一樣可以做兌換,三百萬港幣既嘅金額,呢間只賣十元八塊價錢的雜貨店,一樣無問題!

看那職員的態度,更覺這止交易對她們來說是等閒事,證明每日大規模的黑市兌換、分分鐘也在進行。(當然,如何真金白銀搬上大陸是一大疑問?)

按目前內地規定,個人每年外匯兌換額度,只有五萬美金,但喺呢度,幾乎所有嘅兌換店都可以要幾多、換幾多。

原來喺廣東社科院領導下,有個「熱錢課題小組」,佢地研究顯示,過去八年,流入內地嘅熱錢超過一萬億美元,比年初時估計嘅多二千億美金。而湧入嘅熱錢,佢地估計有六成至六成半進入商品市場,三成左右流入股市。

其實要了解中央電視台點解突然做呢個話題,一點也不難,正因為內地熱錢流入唔單止製造泡沬,甚至影響經濟民生。

好似過去三個月,棉花喺炒作之下,價格升咗一倍,影響到「布料」漲價,廠家嘅訂單報價,根本追唔到原材料加價嘅幅度,廣東省唔少工廠要停工,唔敢接訂單。

其他商品包括大豆、同糖價急升,都影響到食品製造業嘅出口,更直接推高通脹,令阿爺非常頭痛。

這亦解釋了為何今年人行突然叫停比本港嘅80億元人民幣貿易結算額度。

原來有銀行鼓勵炒家,透過境跨貿易結算,在香港及內地各開一個貿易帳戶,變相成為無上限、兌換多少人幣都可以,結果成為近期熱錢大規模流入內地途徑。

就係咁,每日兩萬蚊人民幣嘅兌換上限,就可以輕易避過,每宗嘅兌換額,「郁吓」都過千萬!

相反,人行反而寧願將資金缺口放比一些外國大型企業,好像老麥後,輪到另一美企巨擘CATERPILLER,透過高盛證券,發行兩年期十億人民幣債券。

但仔細一看息率,比定期仲要低。銀行界話,咁係反映優質人民幣投資工具供不應求,嚟緊人民幣企業債,息率唔會太高。

當然,今次點都係跨境結算額爆滿後,首次有外資企業在港發人民幣債券,顯示人民幣正在普及化,對我們的離岸中心地位,應是有利無害!

留言

環保袋說…
我們公司是做製衣的,,,試過接到單後布價即刻加左,,結果搞到幾乎要蝕住做

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)