失常的獨裁者? No!

今個星期全球股市唔見左一萬億美元,全拜一對父子所!

北韓金氏王朝喺延坪島發炮,即時震散左全球股市、商品同高風險資產。

唔少外國主流傳媒都分析到,金正日試圖利用一系列對南韓鬥爭既"勝利",幫助經驗不足既第三子金正恩建立政治資本,令佢可以順利接班。

所以今次延坪島事件可能只係序幕,唔能夠排除同類事件會陸續有嚟!

金融時報社論話,北韓政府已經出現精神失常,佢地行為已經好難再用理性思維去理解。而另一種可能係現有政權已經失控,軍隊已經唔再受政府指揮。

經濟學人就提出、身患重病既金正日,使出左兩張令美國震驚既王牌。

第一張係展示左佢地擁有可以轉化為核武器既鈿濃縮設施,第二張就係今次延抨島事件,目的就係迫美國重返談判桌!

經濟學人話,美國其實都心知肚明,即使佢地懷疑北韓發展核設施既能力,但以北韓既人海戰能力同現有導彈設施,對北韓開戰根本唔係一個明智之舉,所以由天安號以至延坪事件,其實美國同南韓跟本無得揀。

而家要解決呢個北韓困局,全世界都將希望放左喺中國身上,不過中國對呢個「細佬」其實都幾頭痕,因為一旦開戰肯定會損害中國追求區內和平發展既型像,而更惡夢係如果北韓政權,數以千萬難民擁入中國,後果都係災難性!

所以金融時報中文網獨立撰稿人丁果,提出一個觀點都幾有意義。佢認為金正日係「朝鮮舞劍 意在中國 」,正正係要向中國說「不」!

北韓政權處於權力交接、但中國要求平壤必須推動經濟改革,即係行番八十年代中國改革開放既道路。

但係金家父子顯然認為,走中國模式改革,經濟上唔單止會受制於中國,更可能係導致世襲統治模式崩潰,佢地根本就沒將經濟改革放在首位。

所以北韓而家反其道而行,顯然就係擺脫被迫經改既壓力。

要解決目前困局,金融時報同經濟學人都認同,美國對中國唔應該採取敵對態度,奧巴馬對胡錦濤、至少應該表現出一種認同,表達雙方既共同利益係一致,而重開六方會談將會係唯一既出路。

作為投資者,而家最擔心係外資會因為今次事件流出亞洲,區內風險溢價正不斷提高,由近日美元強勢、亞洲貨幣包括港紙轉弱,都唔係一個好既預兆!

到底「延坪島」是否投資者的「黑天鵝」?

留言

Ant說…
Kim's family was shorting when they launch the missle :)

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將