正視聽

中央電視台上周開始,一連多輯報道香港作為熱錢基地,資金如何由本港進軍內地。我們作為關注資金流向的財經資訊台,自然自覺有責任向觀眾表達這個「半官方」的觀點。

豈料之後事件引起本港政界同金融市場高度關注,有報道更話,電子傳媒推波助瀾,搞出十萬億熱錢大頭佛!!

我們只能夠話,熱錢問題,怎能忽視!

香港熱錢有幾多,從來無正式統計,但單靠銀行體系結餘數目,去判定熱錢數量,又欠正確。

十萬億,黃少明到底有沒有講大? 八年前,當年中銀分析員何綽越建議脫勾,中銀八年如一,就係劃清界線,唔關我事!

所以今天黃少明都要即時休假,斷估佢都無得留低!

熱錢點計,政府話唔知,金管局堅持,睇銀行結餘,但任總千金詠恩就話,結餘以外,就係睇金融機構外匯資產變動,再加埋銀行體系結餘,就計算到資金流動性有幾多。

雖然金管局之前話,銀行體系結餘顯示,無新資金流入,但任千金話,十月流入本港資金,破記錄。

大摩按銀行外匯資產計算,十月分,本港錄得269億美元資金流入,相當於二千億港元多的。連埋銀行體系結餘數字,本港流動性達到十萬五千三百億港元,破歷嚟記錄。

10萬億? 不就是黃少明計出來的數?

游資計算,掌握到,但近日又引出另一問題,係熱錢暗渡陳倉,貿易結算為名,製造熱錢為實!

貿易結算額八十億爆燈,金管局驚,更啟動人行掉期。但八十億,與其理解為結算額度,不如講清楚,係屬於貿易結算臨時頭寸先真!

有熟識情況人士話,八十億,金管局可能唔明,銀行界亦唔理解。八十億用左,其實唔代表貿易結算就此要暫停!

金管局引證,今年頭十個月,經跨境結算,由內地匯入香港人民幣有千三億香港匯入內地有330億,當中約有一百億係經清算行進行,有實際貿易背景證明。

貿易結算機制無被濫用,可以信。但在港流通人民幣,遠比人民幣存款二千億多,呢筆錢,足夠支持人民幣貿易結算,點解故然間觸及人民幣貿易頭寸,兼爆額? 其實銀行可能心知肚明。

簡單講,囤積炒賣誘因大。更重要係,人民幣國際化,背後涉及複雜技術問題,一旦掌握唔好,情況會係更多誤解,更多混亂!

媒體、甚至像中央台都可能有誇大之言,但為官的,卻一咪只懂否認其事,卻不做好把關工作,又如何叫阿爺放心開離岸中心呢度大門?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)